dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Comajuncosas, Josep Maria | |
dc.contributor.author | Blanco i Camps, Jana | |
dc.date.accessioned | 2022-10-28T09:33:20Z | |
dc.date.accessioned | 2024-09-18T10:45:45Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:19:34Z | |
dc.date.available | 2022-10-28T09:33:20Z | |
dc.date.available | 2024-09-18T10:45:45Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:19:34Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7164 | |
dc.description.abstract | Dia rere dia els nostres ulls veuen diferents espais, objectes, persones... imatges,al cap i a la fi. Al llarg de la història els humans hem tingut la necessitat de reproduir aquestes imatges,com per exemple pintant, tant de forma realista com deforma abstracte. Doncs el mateix podríem dir de la reverberació, dins la producció musical s’utilitzen reverberacions de forma re-creacionista i realista, com podria ser la gravació en un espai real o l’ús d’una reverberació de convolució; o bé creativament i de forma més abstracte com podria ser el Guernica de Picasso. I per aquesta última només podem utilitzar la reverberació artificial.
Aquest treball, doncs, intentarà, mitjançant una reverberació artificial de collita pròpia programada enFaust, acostar-se a reverberacions d’espais reals mesurades de diferents tipus i avaluar-les i comparar-les amb paràmetres objectius, com la pintura figurativa.El principal problema serà aconseguir apropar-se a aquestes reverberacions a partir de síntesisi el següent problema la tria i l’anàlisid’aquests paràmetres objectius.
Per tal d’arribar a aquest objectiu el treball farà un recorregut històric de la relació entre la música i la reverberació, les primeres reverberacions artificials i els diferents tipus, tant analògiques com digitals i un repàs del procés de mesura i anàlisi de les reverberacions de referència i el procés de creació, parametrització i anàlisi de les reverberacions artificials a mesurar. | cat |
dc.description.abstract | Día tras día nuestros ojos ven diferentes espacios, objetos, personas... imágenes,al fin y al cabo. A lo largo de la historia los humanos hemos tenido la necesidad de reproducir estas imágenes, como por ejemplo pintando, tanto de forma realista como de forma abstracta. Pues lo mismo podríamos decir de la reverberación, en la producción musical se utilizan reverberaciones de forma recreacionista y realista, como podría ser la grabación en un espacio real o el uso de la convolución; o bien creativamente y de forma más abstracta como podría ser el Guernica de Picasso. Y por esta última sólo podemos utilizar la reverberación artificial.Este trabajo, pues, intentará, mediante una reverberación artificial de cosecha propia programada enFaust, acercarse a reverberaciones de espacios reales medidas de diferentes tipos y evaluarlas y compararlas con parámetros objetivos, como una pintura figurativa.El principal problema será conseguir acercarse a estas reverberaciones a partir de síntesis y el siguiente problema la elección y el análisis de estosparámetros objetivos.Con el fin de llegar a este objetivo el trabajo hará un recorrido histórico de la relación entre la música y la reverberación, las primeras reverberaciones artificiales y los diferentes tipos, tanto analógicas como digitales y un repaso del proceso de medición y análisis de las reverberaciones de referencia y el proceso de creación, parametrización y análisis de las reverberaciones artificiales a medir. | spa |
dc.description.abstract | Day after day our eyes see different spaces, objects, people... images after all. Throughout history humans have had the need to reproduce these images,such aspainting, both realistically and abstractly. Well, the same can be said of reverberation, in music production reverberations are used in a recreational and realistic way, such as recording in a real space or using a convolution reverberation; or creatively and more abstractly as Picasso's Guernica might be. And for the latter we can only use artificial reverberation.This work will try to approach the reverberations of measured real spaces of different types with an artificial reverberation programmed with Faust, and evaluate and compare them with objective parameters, like a figurative painting.In first, the biggest problem will be getting closer to these reverberations with synthesis, and the next problem is the choice and analysis of these objective parameters.In order to reach this goal, the work will make a historical tour of the relationship between music and reverberation, the first artificial reverberations and the different types, both analog and digital, and a review of the process of measuring and analyzing the reference reverberations and the process of creation, parameterization and analysis of the artificial reverberations to be measured. | eng |
dc.format.extent | 62 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-ShareAlike 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | De Sabine a Schroeder : emulació d'entorns acústics amb reverberacions algorítmiques | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Sabine, Wallace Clement | |
dc.subject.lemac | Schroeder, M. R. (Manfred Robert), 1926- | |
dc.subject.lemac | Música -- Acústica i física | |
dc.subject.lemac | Ones sonores | |
dc.subject.lemac | So -- Transmissió | |