Hípsters i música indie: una aproximació a les retòriques de l’autenticitat
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
Des del moment que els hipsters comencen a fer-se visibles com a subcultura en la societat contemporània, es converteixen en un objectiu regular d’escarni i de crítiques implacables. A través d’una revisió crítica de la literatura existent i del material en línia, aquest treball pretén oferir una descripció de la cultura hipster, explicar quines són les facetes que disgusten de la seva identitat i analitzar per què se'ls relaciona tan íntimament amb la música indie. Una mirada en profunditat als fonaments de la subcultura hipster i a l’ideari de la música indie revela que totes dues comparteixen discursos d’autenticitat que poden expressar-se simbòlicament mitjançant l’estil o l’estètica sonora, entre d’altres. Els resultats d’aquest treball de recerca mostren al hipster com un producte de la societat postmoderna neoliberal que obliga a buscar noves maneres de pensar les subcultures i evidencien que la dicotomia comercial-alternatiu, tan crucial en els discursos de la música popular dels últims anys, ja no és tan categòrica.Resumen
Desde el momento en que los hipsters comienzan a hacerse visibles como subcultura en la sociedad contemporánea, se convierten en un objetivo regular de mofa y críticas implacables. A través de una revisión crítica de la literatura existente y del material en línea, este trabajo pretende ofrecer una descripción de la cultura hipster, explicar cuáles son las facetas que disgustan de su identidad y analizar por qué se les relaciona con la música indie. Una mirada en profundidad a las bases de la subcultura hipster y al ideario de la música indie revela que ambas comparten discursos de autenticidad que pueden expresarse simbólicamente mediante el estilo o la estética sonora, entre otros. Los resultados de este trabajo muestran al hipster como un producto de la sociedad posmoderna y neoliberal que obliga a buscar nuevas formas de pensar las subculturas y evidencian que la dicotomía comercial-alternativo, tan crucial en los discursos de la música popular de los últimos años, ya no es tan categórica.Abstract
Since hipsters have become more visible as a subculture in contemporary society, they are starting to appear as a regular target of criticism and satire. Through a critical review of existing literature on hipsters and an analysis of online data, this study provides an outline of hipster culture, explains what facets of their identity make them the subject of such unrelenting scorn, and analyzes why they are related to indie music. An in-depth look at the bases of the hipster subculture and the ideology of indie music reveals that both share discourses of authenticity that can be expressed symbolically through style or sound aesthetics, among others. The results of this work show the hipster as a product of postmodern, neoliberal society that forces us to look for new ways of thinking about subcultures and show that the commercial-alternative dichotomy, crucial to popular music discourses of the last years, is not so categorical anymore.Autor/a
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2017-06Extensión
29 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Documentos para descargar
3.119Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG [237]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to ... -
Gustav Leonhardt i els seus registres discogràfics de J.S. Bach: una aproximació estilística a les gravacions de la partita BWV 829
Hernández Barrios, Irene (2017-11-27)Gustav Leonhardt (1928-2012) ha estat un dels pioners en el revival de la música antiga i és una figura clau en el desenvolupament de la interpretació de la música per a clavicèmbal en la segona meitat ...Gustav Leonhardt (1928-2012) ha sido uno de los pioneros en el revival de la música antigua y una figura clave para el desarrollo de la interpretación de la música para clavecín de la segunda mitad del ...Gustav Leonhardt (1928-2012) was one of the pioneers of the early music revival and a key figure in the development of the interpretation of music for harpsichord in the second half of the 20th century. ... -
Els baixonets a Catalunya: una aproximació organològica, funcional i del repertori: el fons musical de Canet de Mar
Sebastià Ortigosa, Efrem (2013-07-23)Aquest treball fa un estudi dels baixonets a Catalunya des de les perspectives organològica, funcional i del repertori. A partir de les informacions aportades pels instruments originals, pels tractats ...Este trabajo hace un estudio de los bajoncillos en Cataluña desde las perspectivas organológica, funcional y del repertorio. A partir de las informaciones aportadas por los instrumentos originales, por ...This work comprises a study of the soprano, alto, and tenor dulcians in Catalonia, the “baixonets,” from organological, functional, and repertory perspectives. From the information provided by the ...





