Gérard Grisey : la cuantificación temporal deducida de los procesos perceptivos
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
En el presente trabajo, tratamos diferentes perspectivas sobre la poética, estrategias
compositivas y repercusión perceptiva del tiempo en la música de Gérard Grisey. En el
primer capítulo, abordamos la concepción del tiempo como unidad y proporcionalidad
duracional y su relación con otros parámetros musicales. A continuación, presentamos
tres enfoques sobre el tiempo que emergen de la poética de Grisey y del análisis de sus
obras: la ruptura con la proporcionalidad duracional y la relación entre tiempo y sonido, el concepto de cambio de escala temporal y la analogía entre tiempo y cosmos. En el segundo capítulo, proponemos tres categorías temporales basadas principalmente en el
concepto de previsibilidad: tiempo no lineal, tiempo lineal y tiempo procesual. En el
tercer y último capítulo, exponemos los fundamentos de la Teoría de la Información, su
relación con el discurso de Grisey y su método de aplicación.
En aquest treball, tractem diferents perspectives sobre la poètica, estratègies
compositives i repercussió perceptiva del temps en la música de Gérard Grisey. Al
primer capítol, exposem la concepció del temps com a unitat i proporcionalitat
duracional i la seva relació amb d’altres paràmetres musicals. A continuació,
presentem tres enfocaments sobre el temps que emergeixen de la poètica de Grisey i de
l’anàlisi de les seves obres: el trencament amb la proporcionalitat duracional i la
relació entre temps i so, el concepte de canvi d’escala i l’analogia entre temps i
cosmos. Al segon capítol, proposem tres categories temporals basades principalment en
el concepte de previsibilitat: temps no lineal, temps lineal i temps procesual. Al tercer i darrer capítol, exposem els fonaments de la Teoria de la Informació, la seva relació amb el discurs de Grisey i el seu mètode d’aplicació.
In this paper, we discuss different views about poetic, composition procedures and
perceptive repercussion of time in the music of Gérard Grisey. In the first chapter, we
trait the conception of time as a unit and proportional durationality and its relationship with others musical parameters. Next, we show three approach about time that emerges from both Grisey’s poetic and the analysis of his works: the breaking-off with the proportional durationality and its relationship between time and sound, the temporal scale change’s idea and the link between time and cosmos. In the second chapter, we propose three temporal categories based on foreseeability’s concept: non linear time, linear time and procesual time. In the third and last chapter, we show the Information Theory’s background, its relationship with Grisey’s poetic and his application procedure.
Autor/a
Llengua
Castellà
Data de publicació
2011-12-14Extensió
66 p.
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets ... -
La notación del staccato de W.A Mozart : ¿qué significan los puntos y los strokes?
Abela Cruz, Gustavo (2022-06)La notación de Wolfgang Amadeus Mozart al respecto de la articulación ha sido motivo de debate musical, especialmente en la segunda mitad del siglo XX. La ambigüedad entre dos hipotéticos signos de ...La notació de Wolfgang Amadeus Mozart al respecte de l'articulació ha estat motiu de debat musical, especialment en la segona meitat del segle XX. L'ambigüitat entre dos hipotètics signes de staccato ...Wolfgang Amadeus Mozart's notation of articulation has been the subject of musical debate, especially in the second half of the twentieth century. The ambiguity between two hypothetical staccato signs ... -
Elisabeth Jacquet de La Guerre
Hernández Barrios, Irene (2015-07-15)Aquest treball es centra en la vida i obra d’Elisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), clavecinista, compositora, i la figura femenina més important del segle de Lluís XIV. Els objectius són analitzar ...Este trabajo se centra en la vida y obra de Elisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), clavecinista, compositora, y la figura femenina más importante del siglo de Luis XIV. Los objetivos son analizar ...This academic work is focused on the life and work of Elisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), French harpsichordist, composer, and the most prominent female figure in the musical scene at the time ...