De l'Ésser Suprem a l'Alegria: música, himnes i secularització en època revolucionària
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Chiantore, Luca | |
| dc.contributor.author | Solés Carbó, Lluc | |
| dc.date.accessioned | 2020-01-17T14:01:00Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:17:07Z | |
| dc.date.available | 2020-01-17T14:01:00Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:17:07Z | |
| dc.date.created | 2019-06 | |
| dc.date.issued | 2019-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7119 | |
| dc.description.abstract | Aquesta recerca gira al voltant de la identificació del paper que va jugar la música en la construcció de sentit estètic durant la dècada revolucionària francesa (1789-1799). L'atenció va dirigida a obres i escrits musicals especialment rellevants per a la delimitació d'un camí que travessa diverses transformacions de l'experiència musical, vinculables, al seu temps, amb l'experiència sociopolítica en la França de finals de s. XVIII. Sempre de la mà de les arts escèniques, l'estudi que segueix reivindica el lloc de la música en la història de les idees estètiques i es pregunta, finalment, per la rellevància del projecte musical revolucionari a l'hora d'explicar la nova potencialitat idealista de l'art, característica del s. XIX. | ca |
| dc.description.abstract | Esta investigación se centra en el papel que desempeñó la música en la construcción del sentido estético durante la década revolucionaria francesa (1789-1799). La atención se dirige a obras y escritos musicales especialmente relevantes para la delimitación de un camino que atraviesa distintas transformaciones de la experiencia musical, vinculables, en su tiempo, con la experiencia sociopolítica de la Francia de finales del siglo XVIII. Siempre de la mano de las artes escénicas, el estudio que sigue reivindica el lugar de la música en la historia de las ideas estéticas y se pregunta, finalmente, por la relevancia del proyecto musical revolucionario a la hora de explicar la nueva potencialidad idealista del arte, característica del siglo XIX. | spa |
| dc.description.abstract | This research examines the role music played in shaping aesthetic understanding during the French revolutionary decade (1789–1799). Attention is devoted to musical works and texts considered especially relevant for tracing a trajectory through the various transformations of musical experience—linked, in their time, to the socio-political context of late eighteenth-century France. Always in conjunction with the performing arts, this study highlights the place of music in the history of aesthetic ideas and, finally, considers the significance of the revolutionary musical project in accounting for the new idealistic potential of art characteristic of the nineteenth century. | eng |
| dc.format.extent | 115 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Musicologia | |
| dc.title | De l'Ésser Suprem a l'Alegria: música, himnes i secularització en època revolucionària | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | França--Història--1789-1799, Revolució | |
| dc.subject.lemac | Música--França--S. XVIII | |
| dc.subject.lemac | Estètica--S. XVIII |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





