Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorBäcker, Rolf
dc.contributor.authorOliveres Künzi, Albert
dc.date.accessioned2015-07-15T11:32:50Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:17:02Z
dc.date.available2015-07-15T11:32:50Z
dc.date.available2025-03-14T11:17:02Z
dc.date.created2014-06
dc.date.issued2015-07-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7117
dc.description.abstractLa pregunta que ha donat lloc al present estudi és la següent: què és un ràdio-edit i a què respon? L'objectiu del treball és veure quines conseqüències té la relació de la música amb la ràdio i com es materialitzen a nivell formal. El treball explica la raó de ser dels ràdio-edit, que són propis de les Contemporary Hit Radios (CHR), i a través de l'anàlisi dels temes que han entrat a les llistes d'èxits de Los 40 Principales durant el 2013, s'ha pogut determinar quines són les principals característiques formals que han de complir els temes que s'hi emeten. La conclusió que s'extreu d'aquest estudi és que la música adapta la seva forma en funció dels usos que se li demanen (en el cas estudiat, adapta la seva forma a les particularitats de l'emissió de les Contemporary Hit Radios).cat
dc.description.abstractLa pregunta que da lugar a este estudio es la siguiente: que es un rádio-edit y a que responde? El objetivo del trabajo es ver que consecuencias tiene la relación de la música con la rádio y como se materializan a nivel formal. El trabajo explica la razón de ser de los rádio-edit, que son propios de las Contemporary Hit Radios (CHR), y a través del análisis de los temas que han aparecido en las listas de éxitos de Los 40 Principales a lo largo del 2013, se han establecido cuáles son las principales características formales que tienen las canciones que en ella se emiten. La conclusión a la que llega este estudio es que la música adapta su forma en función de los usos que se le piden (en este caso, adapta su forma a las peculiaridades de la emisión de las Contemporary Hit Radios).spa
dc.description.abstractThe question that was raised for the present study is the following: what are radio-edits and what do they respond to? The aim of the study is to examine the consequences of the relationship between music and radio and how those are materialized at a formal level. The study explains the raison d'être of radio-edits, which belong to the Contemporary Hit Radios (CHR). By analyzing the songs in Los 40 Principales hit parade throughout 2013, the main formal characteristics that the broadcast songs should meet were established. The main conclusion that can be drawn from this study is that music adapts its form according to the use expected from it (in the case of study, it adapts its form to the special broadcast features of the Contemporary Hit Radios).cat
dc.format.extent68 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleL'educació del gust musical a través dels mitjans de comunicació : un estudi sobre el ràdio-editcat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica de ràdio
dc.subject.lemacRàdio i música
dc.subject.lemacArranjament (Música)
dc.subject.lemacMitjans de comunicació de massa i educació
dc.subject.lemacApreciació musical


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record