Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorAsensio Palacios, Juan Carlos
dc.contributor.authorHernández Barrios, Irene
dc.date.accessioned2017-11-24T14:05:37Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:16:46Z
dc.date.available2017-11-24T14:05:37Z
dc.date.available2025-03-14T11:16:46Z
dc.date.created2016-06
dc.date.issued2017-11-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7109
dc.description.abstractA començaments del segle XVI, en una època en la qual la diòcesi de Toledo era l’entitat eclesiàstica més important d’Espanya, el Cardenal Cisneros va ordenar imprimir una sèrie de llibres. Aquestes foren les primeres fonts que involucraven les melodies toledanes en el ritu francoromà, i foren editades amb l’objectiu d’esdevenir un model per a totes les esglésies subordinades a aquesta diòcesi, tot i que probablement la seva transcendència traspassà aquests límits. Aquests impresos, entre els quals trobem l’Intonarium Toletanum, van esdevenir una font de referència per a molts compositors espanyols de l’època. A partir de la hipòtesi que probablement Antonio de Cabezón, músic al servei de la cort espanyola, va arribar a conèixer aquestes melodies, el nostre propòsit és establir, mitjançant l’anàlisi sistemàtica de l’Intonarium Toletanum i dels himnes continguts en les “Obras de música para tecla, arpa y vihuela”, si Cabezón va poder basar-se en les melodies de l’Intonarium Toletanum per a la composició dels seus himnes.ca
dc.description.abstractA comienzos del siglo XVI, en una época en la cual la diócesis de Toledo era la entidad eclesiástica más importante de España, el Cardenal Cisneros ordenó imprimir una serie de libros. Estas fueron las primeras fuentes impresas que involucraban las melodías toledanas en el rito romano-franco, y fueron editadas con el objetivo de ser un modelo para todas las iglesias subordinadas a esta diócesis, aunque probablemente su trascendencia traspasó estos límites. Estos impresos, entre los cuales encontramos el Intonarium Toletanum, acabaron siendo una fuente de referencia para muchos compositores españoles de la época. A partir de la hipótesis de que probablemente Antonio de Cabezón, músico al servicio de la corte española, llegó a conocer estas melodías, nuestro objetivo es establecer, mediante el análisis sistemático del Intonarium Toletanum y los himnos contenidos en las “Obras de música para tecla, arpa y vihuela”, si Cabezón pudo basarse en las melodías del Intonarium Toletanum para la composición de sus himnos.spa
dc.description.abstractIn the early sixteenth century, when the Diocese of Toledo was the most important ecclesiastical entity in Spain, Cardinal Cisneros ordered the printing of a series of books. These were the first printed sources to include Toledan melodies in the Franco-Roman rite and were intended to serve as a model for all churches subordinate to this diocese, although their influence likely extended beyond these limits. Among these sources is the Intonarium Toletanum, which became a reference for many Spanish composers of the period. Based on the hypothesis that Antonio de Cabezón, a musician in the service of the Spanish court, may have known these melodies, this study aims to determine, through a systematic analysis of the Intonarium Toletanum and the hymns contained in the “Obras de música para tecla, arpa y vihuela”, whether Cabezón could have drawn on the melodies of the Intonarium Toletanum in composing his own hymns.eng
dc.format.extent254 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.otherTFG Musicologia
dc.titleEls himnes litúrgics en les tabulatures ibèriques del segle XVI
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica sacra--Espanya--S. XVI
dc.subject.lemacEsglésia Catòlica--Himnes--Espanya--S. XVI
dc.subject.lemacIntonarium Toletanum--Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacCabezón, Antonio de, 1510-1566--Crítica i interpretació


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/