Compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí : de sardanes i música per a cobla de Pep Ventura a Josep Maria Bernat


Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
L’objectiu d’aquest projecte ha estat realitzar un compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí provinents de sardanes i de música per a cobla d’un període determinat: des de Pep Ventura (1817-1875) fins a Josep Maria Bernat (1925-1992). Així doncs, aquest treball no es basa en una hipòtesi de recerca determinada, sinó en l’evidència d’un fet: no existeix cap recull de solos publicat per a flabiol i tamborí. Per tal d’assolir aquest objectiu, s’ha consultat diversos fonts documentals dels compositors i s’han extret els principals fragments solístics amb la voluntat que algun dia es pugui publicar el compendi. En aquest supòsit, el recull esdevindria una eina pedagògica per als estudiants i, indirectament, una eina de seguretat als aspirants a una plaça vacant d’una cobla durant la vida professional d’un músic.
El objetivo de este proyecto ha sido realizar un compendio de pasajes solísticos para (flabiol i tamborí) procedentes de sardanas y de música para cobla de un periodo determinado: desde Pep Ventura (1817-1875) hasta Josep Maria Bernat (1925-1992). Así pues, este trabajo no se basa en una hipótesis de investigación determinada, sino en la evidencia de un hecho: no existe ninguna recopilación de solos publicado para (flabiol i tamborí). Para lograr este objetivo, se han consultado diversas fuentes documentales de los compositores y se han extraído los principales fragmentos solísticos con la voluntad de que algún día se pueda publicar el compendio. En este supuesto, la recopilación resultaría una herramienta pedagógica para los estudiantes e,
indirectamente, una herramienta de seguridad a los aspirantes a una plaza vacante de una cobla durante la vida profesional de un músico.
The aim of this project was to make a compilation of solistic passages for (flabiol i tamborí) originating from "sardanes" and cobla music of a certain period of time: from Pep Ventura (1817-1875) to Josep Maria Bernat (1925-1992). Therefore, this work is not based in a particular research hypothesis, but in the evidence of a fact: there is no collection of solos for (flabiol i tamborí) published. To achieve this objective, many documentary sources of the composers have been consulted, and the main solistic pieces have been extracted with the purpose of the compilation being published one day. This being the case, the compilation
would become an educational tool for students and, indirectly, a certainty tool for the applicants of a vacancy in a cobla during the professional life of a musician.
Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2015-06Extensió
153 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
4.324Mb
40.64Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Més enllà de la cobla : el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d'estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit, interpretació ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, focalizándolo en la musicología feminista como campo de estudio y relacionándolo con mi ámbito, interpretación ...In this project I have tried to dive into the gender studies related to music, focusing on feminist musicology as study field and relating it to my study area, classical and contemporary violin ... -
Schubert i les seves composicions per a violí
Rodríguez Masafrets, Ariadna (2013-07-17)Amb aquest projecte he volgut aproximar-me al repertori de cambra per violí i piano del compositor vienès Franz Schubert. Les tres obres escollides són poc habituals a les sales de concert, en part per ...Con este proyecto he querido aproximarme al repertorio de cámara para violín y piano del compositor vienés Franz Schubert. Las tres obras escogidas son poco habituales en las salas de concierto, en parte ...My intention with this project was to get closer to the chamber music repertoire for violin and piano written by the Vienesse composer Franz Schubert. The three pieces I´ve chosen are not habitual at ...