Schönberg i Pahissa: de les avantguardes al dodecafonisme i la intertonalitat
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
El dodecafonisme d’Arnold Schönberg i la intertonalitat de Jaume Pahissa són corrents compositives que sorgeixen de les avantguardes musicals del segle XX, que van voler trencar amb l’estètica artística anterior. Els compositors van fer grans treballs innovadors per a l’època, però van estar condicionats tant per les limitacions socials com per les guerres que van viure, que els van dur a l’exili a començar de nou. Jaume Pahissa ha estat comparat amb Arnold Schönberg, ja que tots dos van inventar un mètode de composició propi. En aquest projecte es compararan els mètodes i les condicions dels dos compositors per saber per què un és molt més reconegut que l’altre.Resumen
El dodecafonismo de Arnold Schönberg y la intertonalidad de Jaime Pahissa son corrientes compositivas que surgen de las vanguardias musicales del siglo XX, que quisieron romper con la estética artística anterior. Los compositores realizaron grandes trabajos innovadores para la época, pero estuvieron condicionados tanto por las limitaciones sociales como por las guerras que vivieron, las cuales los llevaron a exiliarse y a empezar de nuevo. A Jaime Pahissa lo han comparado con Arnold Schönberg, ya que ambos inventaron un método de composición propio. En este proyecto se compararán los métodos y las condiciones de ambos compositores para comprender por qué uno es mucho más reconocido que el otro.Abstract
The twelve-tone system of Arnold Schönberg and the intertonality of Jaume Pahissa are both compositional approaches that emerged from the musical avant-gardes of the 20th century, which sought to break with the previous artistic aesthetic. Both composers produced highly innovative works for their time, but they were conditioned by social limitations and the wars they experienced, which forced them into exile and required them to start anew in a different place. Jaume Pahissa has been compared to Arnold Schönberg, as both developed their own compositional methods. In this project, the methods and circumstances of both composers will be compared to understand why one is much more widely recognized than the other.Author
Language
Catalan
Publication date
2015-07-15Extension
48 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
PF Júlia Carrasco Martínez.pdf
4.812Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Ricercando tra i Registri : the evolution of the musical language and style of the Jazz double bass in the modern composition
Laurentaci, Giampaolo (2013-07-16)El meu projecte final era per mostrar el desenvolupament del llenguatge i l'estil del contrabaix i, a més, el canvi del paper a través d'influències diferents. Per aconseguir això, vaig decidir fer un ...Mi proyecto final era para mostrar el desarrollo del lenguaje y el estilo contrabajístico, así como el cambio del papel a través de influencias diferentes. Para lograr esto, decidí hacer un resumen ...My final project aimed to show the development of the language and style of the double bass and its change of role through different influences. To accomplish this, I decided to make an analytical ... -
Pensamiento en la encrucijada de Adorno
García Amezaga, Nekane (2011-12-22)Adorno és un referent en la disciplina musicològica. Convençut que l’home, a través de la dialèctica materialista, podia entendre el món i canviar-lo, considerava que l’art no havia de ser un mer exponent ...Adorno es un referente en la disciplina musicológica. Convencido de que el hombre, a través, de la dialéctica materialista podía entender el mundo y cambiarlo, consideraba que el arte no debía ser mero ...Adorno is a key theorist in the musicological field. He was convinced that human beings could understand the world and change it through a material dialectic. He considered that art should not be just ... -
Bandolerisme i literatura: "Bernat i els bandolers", de Josep Vallverdú i "Galceran, l'heroi de la guerra negra", de Jaume Cabré [material didàctic]
Claramunt Armengau, M. Àngels; Vega Castellví, Carles; Departament d'Ensenyament. Servei d'Ensenyament del Català (2001-09)





