Schönberg i Pahissa : de les avantguardes al dodecafonisme i la intertonalitat
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
El dodecafonisme d’Arnold Schönberg i la intertonalitat de Jaume Pahissa, son corrents compositives que sorgeixen de les avantguardes musicals del segle XX, que van voler trencar amb l’estètica artística anterior. Els compositors van fer grans treballs innovadors per a l’època, però van estar condicionats, tant per les limitacions socials com per les guerres que van viure, que els van dur a l’exili a començar de nou. Jaume Pahissa l’han comparat amb Arnold Schönberg, ja que tots dos van inventar un mètode de composició propi. En aquest projecte Es compararan els mètodes i les condicions dels dos compositors per saber perquè un és molt més reconegut que l’altre.
El dodecafonismo de Arnold Schönberg y la intertonalidad de Jaime Pahissa, son corrientes compositivas que surgen de las vanguardias musicales del siglo XX, que quisieron romper con la estética artística anterior. Los compositores hicieron grandes trabajos innovadores para la época, pero estuvieron condicionados, tanto por las limitaciones sociales como por las guerras que vivieron, que les llevó a exiliarse y empezar de nuevo. A Jaime Pahissa lo han comparado con Arnold Schönberg, ya que ambos inventaron un método de composición propio. En este proyecto se compararan los métodos y las condiciones de ambos compositores para saber por qué uno es mucho más reconocido que el otro.
The twelve-tone system of Arnold Schönberg and the intertonality of Jaume Pahissa, are both compositive ways that came from the musical avant-gardes from the 20th century, who wanted to break with the old aesthetic of art. Both compositors made great innovating works for their time, but they were conditioned by the social limitations and also for the war they lived, which took them to go away from their country and start again in a new place. Jaume Pahissa has been compared with Arnold Schönberg, because both invented their own composition method. In this project the methods and the conditions of both composers are compared to know why one is much more recognised than the other.
Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2015-07-15Extensió
48 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
PF Júlia Carrasco Martínez.pdf
4.812Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Ricercando tra i Registri
Laurentaci, Giampaolo (2013-07-16)My final project is to show the development of the language and the style of the double bass and its change of role through different influences. To accomplish this I decided to make an analytic overview ...Mi proyecto final era para mostrar el desarrollo del lenguaje y el estilo contrabajistico y además el cambio del papel a través de influencias diferentes. Para lograr esto, decidí hacer un resumen ...El meu projecte final era per mostrar el desenvolupament del llenguatge i l'estil del contrabaix i a més el canvi del paper a través d'influències diferents. Per aconseguir això, vaig decidir fer un ... -
Seguidilles, fandangos i boleros a les sonates ibèriques per tecla dels compositors Domenico Scarlatti, José de Nebra i Antoni Soler
Cabiró Berenguer, Ariadna (2015-03-02)Aquest projecte neix amb la finalitat d’oferir una perspectiva sobre les sonates ibèriques de les dècades centrals del segle XVIII, i en concret dels cèlebres compositors Domenico Scarlatti, José de ...Este proyecto nace con la finalidad de ofrecer una perspectiva sobre las sonatas ibéricas de las décadas centrales del siglo XVIII, concretamente de los célebres compositores Domenico Scarlatti, José ...This project has the aim to offer a perspective about the iberian sonates of the XVIIIth century, specially those written by Domenico Scarlatti, José de Nebra and Antoni Soler, and based in some of the ... -
Veus andrògines? La performance musical com a creadora d'identitats de gènere en els contratenors actuals
Planas Pla, Ferran (2019-06)Aquest treball té la intenció d'explorar el concepte de performance musical, entesa des d'un punt de vista el més ampli possible, com a creadora d'identitats de gènere. El centre d'aquest treball és un ...Este trabajo tiene la intención de explorar el concepto de performance musical, entendida desde un punto de vista lo más amplio posible, como creador identidades de género. El centro de este trabajo es ...In this undergraduate dissertation I want to explore the concept of musical performance in its widest sense as creator of gender identities. The core of this dissertation is a case study of four ...