Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorGuaus, Enric
dc.contributor.authorPuigcerver Carceller, Adrià
dc.date.accessioned2024-12-06T17:06:04Z
dc.date.accessioned2024-12-09T12:46:53Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:15:07Z
dc.date.available2024-12-06T17:06:04Z
dc.date.available2024-12-09T12:46:53Z
dc.date.available2025-03-14T11:15:07Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7066
dc.descriptionEl treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
dc.description.abstractEl present treball persegueix diversos objectius. En primer lloc, pretén recopilar detalladament informació sobre els tres sistemes d'afinació més importants de la música occidental: l'afinació pitagòrica, la justa entonació i el temperament igual. En segon lloc, proposa una guia pràctica sobre com aplicar un mètode d'afinació que combina les afinacions justa i pitagòrica. Per acabar, i canviant radicalment el punt de mira, es teoritza sobre el món de les consonàncies i dissonàncies entre múltiples sons, creant un model propi que permet quantificar numèricament la consonància apreciable entre dues o tres notes que sonen alhora, basant-se en el percentatge d'harmònics de la sèrie harmònica que són compartits per les diferents notes que sonen.ca
dc.description.abstractEl presente trabajo persigue varios objetivos. En primer lugar, pretende recopilar en detalle información sobre los tres sistemas de afinación más importantes de la música occidental: la afinación pitagórica, la justa entonación y el temperamento igual. En segundo lugar, propone una guía práctica sobre cómo aplicar un método de afinación que combina las afinaciones justa y pitagórica. Por último, y cambiando radicalmente el punto de mira, se teoriza sobre el mundo de las consonancias y disonancias entre múltiples sonidos, creando un modelo propio que permite cuantificar numéricamente la consonancia apreciable entre dos o tres notas que suenan a la vez, basándose en el porcentaje de armónicos de la serie armónica que son compartidos por las diferentes notas.spa
dc.description.abstractThis work pursues several objectives. First, it aims to compile detailed information on the three most important tuning systems in Western music: Pythagorean tuning, just intonation, and equal temperament. Second, it proposes a practical guide on how to apply a tuning method that combines just and Pythagorean tunings. Finally, and radically changing the point of view, it theorizes on the world of consonances and dissonances between multiple sounds, creating its own model that allows the numerical quantification of the appreciable consonance between two or three notes sounding simultaneously, based on the percentage of harmonics in the harmonic series that are shared by the different notes.eng
dc.format.extent67 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleAfinacions de la música occidental i creació d'un model per quantificar les consonàncies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacAfinació (Música)
dc.subject.lemacTemperament musical
dc.subject.lemacEntonació (To musical)
dc.subject.lemacAnàlisi harmònica


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/