| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Simarro, Miguel | |
| dc.contributor.author | Abela Cruz, Gustavo | |
| dc.date.accessioned | 2023-01-13T12:14:43Z | |
| dc.date.accessioned | 2024-09-18T10:26:34Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:15:03Z | |
| dc.date.available | 2023-01-13T12:14:43Z | |
| dc.date.available | 2024-09-18T10:26:34Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:15:03Z | |
| dc.date.issued | 2022-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7064 | |
| dc.description.abstract | La notació de Wolfgang Amadeus Mozart respecte a l'articulació ha estat motiu de debat musical, especialment en la segona meitat del segle XX. L'ambigüitat entre dos hipotètics signes de staccato (punt i traç vertical), i la inconsistència en els manuscrits de Mozart, ha propiciat idees i teories molt enfrontades; des de les que aposten per l'existència d'un sol signe fins a les que asseguren que Mozart usava tots dos amb significats molt diversos. Després de repassar els textos de teòrics de les últimes dècades, estudiar els tractats d'autors contemporanis a Mozart i analitzar facsímils d'obres per a violí, intentaré, per una banda, posicionar-me (o no) a favor d'alguna(s) de les postures, i, per l’altra banda, aportar alguna nova hipòtesi sobre l'escriptura de Mozart. Esbrinar el marge de decisió de què disposem els intèrprets serà l'últim objectiu del treball. | ca |
| dc.description.abstract | La notación de Wolfgang Amadeus Mozart con respecto a la articulación ha sido motivo de debate musical, especialmente en la segunda mitad del siglo XX. La ambigüedad entre dos hipotéticos signos de staccato (punto y trazo vertical), y la inconsistencia en los manuscritos de Mozart, ha propiciado ideas y teorías muy enfrentadas; desde las que apuestan por la existencia de un solo signo hasta las que aseguran que Mozart usaba ambos con significados muy diversos. Tras repasar los textos de teóricos de las últimas décadas, estudiar los tratados de autores contemporáneos a Mozart y analizar facsímiles de obras para violín, intentaré, por un lado, posicionarme (o no) a favor de alguna(s) de las posturas, y, por otro, aportar alguna nueva hipótesis sobre la escritura de Mozart. Averiguar el margen de decisión del que disponemos los intérpretes será el último fin del trabajo. | spa |
| dc.description.abstract | Wolfgang Amadeus Mozart's notation of articulation has been the subject of musical debate, especially in the second half of the twentieth century. The ambiguity between two hypothetical staccato signs (dot and stroke), and the inconsistency in Mozart's manuscripts has led to conflicting ideas and theories; from those who argue for the existence of a single sign to those who believe that Mozart used both with very different meanings. After reviewing the texts of theorists of the last decades, studying the treatises of authors contemporary with Mozart, and analyzing facsimiles of works for violin, I will try, on the one hand, to adopt a position (or not) in favor of some of the points of view, and, on the other hand, to provide some new hypotheses about Mozart's writing. Finding out the degree of freedom that performers have will be the final purpose of the work. | eng |
| dc.format.extent | 76 p. | cat |
| dc.language.iso | spa | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | La notación del staccato de W.A Mozart. ¿Qué significan los puntos y los strokes? | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791--Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791--Manuscrits | |
| dc.subject.lemac | Notació musical | |
| dc.subject.lemac | Ornamentació (Música) | |
| dc.subject.lemac | Violí, Música per a--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Violí, Música per a--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) | |