Mostrar el registro sencillo del ítem
Max Reger (1873-1916) i Karl Straube (1873-1950): tradició i evolució històrica de l'orgue a Alemanya
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Bäcker, Rolf | |
| dc.contributor.author | Cabré Roca, Jordi | |
| dc.date.accessioned | 2013-07-10T11:19:24Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:15:00Z | |
| dc.date.available | 2013-07-10T11:19:24Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:15:00Z | |
| dc.date.created | 2013-05 | |
| dc.date.issued | 2013-07-10 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7062 | |
| dc.description.abstract | El present treball es centra en la relació entre Max Reger i Karl Straube i les seves conseqüències interpretatives, tot vinculant-la amb els corrents socials, estètics i musicals de tot el segle XIX i principis del segle XX. S'avalua el rellevament de la col·laboració entre compositor i organista, recorrent a expressions i reflexions dels mateixos protagonistes i de persones properes a ambdós. La metodologia es basa en l'anàlisi i la comparació de materials editats i autògrafs, manuscrits, cartes, i enregistraments amb la finalitat d'aclarir una relació humana, professional i musical de gran envergadura per la història de l'orgue a Alemanya. | ca |
| dc.description.abstract | El presente trabajo se centra en la relación entre Max Reger y Karl Straube y sus consecuencias interpretativas, vinculándolo con los corrientes sociales, estéticas y musicales de todo el siglo XIX y principios del siglo XX. Se evalúa la relevancia de la colaboración entre compositor y organista, accediendo a expresiones y reflexiones de los propios protagonistas y personas cercanas a ambos. La metodología se basa en el análisis y la comparación de materiales editados y autógrafos, manuscritos, cartas y grabaciones con el fin de aclarar una relación humana, profesional y musical de gran envergadura para la historia del órgano en Alemania. | spa |
| dc.description.abstract | This paper focuses on the relationship between Max Reger and Karl Straube and its interpretative implications, linking it to social, aesthetic, and musical currents throughout the 19th and early 20th centuries. The relevance of the collaboration between composer and organist is assessed, drawing on the expressions and reflections of the protagonists themselves and of those close to them. The methodology is based on the analysis and comparison of published materials and autographs, manuscripts, letters, and recordings, in order to clarify a human, professional, and musical relationship of great significance for the history of the organ in Germany. | eng |
| dc.format.extent | 119 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | Max Reger (1873-1916) i Karl Straube (1873-1950): tradició i evolució històrica de l'orgue a Alemanya | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Reger, Max--Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Straube, Karl--Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Orgue--Història--Alemanya--S. XIX | |
| dc.subject.lemac | Orgue--Història--Alemanya--S. XX |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





