Max Reger (1873-1916) i Karl Straube (1873-1950): tradició i evolució històrica de l'orgue a Alemanya
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
El present treball es centra en la relació entre Max Reger i Karl Straube i les seves conseqüències interpretatives, tot vinculant-la amb els corrents socials, estètics i musicals de tot el segle XIX i principis del segle XX. S'avalua el rellevament de la col·laboració entre compositor i organista, recorrent a expressions i reflexions dels mateixos protagonistes i de persones properes a ambdós. La metodologia es basa en l'anàlisi i la comparació de materials editats i autògrafs, manuscrits, cartes, i enregistraments amb la finalitat d'aclarir una relació humana, professional i musical de gran envergadura per la història de l'orgue a Alemanya.Resumen
El presente trabajo se centra en la relación entre Max Reger y Karl Straube y sus consecuencias interpretativas, vinculándolo con los corrientes sociales, estéticas y musicales de todo el siglo XIX y principios del siglo XX. Se evalúa la relevancia de la colaboración entre compositor y organista, accediendo a expresiones y reflexiones de los propios protagonistas y personas cercanas a ambos. La metodología se basa en el análisis y la comparación de materiales editados y autógrafos, manuscritos, cartas y grabaciones con el fin de aclarar una relación humana, profesional y musical de gran envergadura para la historia del órgano en Alemania.Abstract
This paper focuses on the relationship between Max Reger and Karl Straube and its interpretative implications, linking it to social, aesthetic, and musical currents throughout the 19th and early 20th centuries. The relevance of the collaboration between composer and organist is assessed, drawing on the expressions and reflections of the protagonists themselves and of those close to them. The methodology is based on the analysis and comparison of published materials and autographs, manuscripts, letters, and recordings, in order to clarify a human, professional, and musical relationship of great significance for the history of the organ in Germany.Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2013-07-10Extensió
119 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
572.4Kb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Christiane Mariane von Ziegler: la poetessa de les cantates de Leipzig
Mallart Vallmajó, Oriol (2018-06)En aquest treball es fa un recorregut per la vida i l’obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetessa que, a més a més d'haver creat una obra literària important en l'Alemanya del s. XVIII, va ...En este trabajo se hace un recorrido por la vida y la obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetisa que, además de haber creado una obra literaria importante en la Alemania del s. XVIII, escribió ...In this work, we study the life and work of Christiane Mariane von Ziegler, a poet who, in addition to creating an important literary body of work in eighteenth-century Germany, wrote the texts of nine ... -
Johann Sebastian Bach en la música de Robert Schumann : 6 Sonates i Partites per violí BWV 1001-1006
Santiago Carrillo, Andrea (2020-06)L'acompanyament que va escriure Robert Schumann de les 6 Sonates i Partites BWV 1001–1006 per a violí de Johann Sebastian Bach porta a plantejar-se el motiu de la seva composició. Per tal de donar una ...El acompañamiento que escribió Robert Schumann de las 6 Sonatas y Partitas BWV 1001–1006 para violín de Johann Sebastián Bach lleva a plantearse el motivo de su composición. Con el fin de dar una ...The accompaniment that Robert Schumann wrote of the six Sonatas and Partitas BWV 1001–1006 for violin by Johann Sebastian Bach leads us to consider the reason for its composition. In order to give an ... -
L'evolució dels estudis per a piano: del taller al gran repertori de concert
Marigó i Sarrión, Carles (2011-12-19)Aquest projecte final proposa un recorregut per l'evolució dels estudis per a piano des de la segona meitat del segle XVIII fins a l'inici del segle XX. El treball està format per tres capítols de recerca ...Este proyecto final propone un recorrido por la evolución de los estudios para piano desde la segunda mitad del siglo XVIII hasta los principios del siglo XX. El trabajo está compuesto por tres capítulos ...This final project offers a journey through the evolution of the piano studies from the second half of the 18th century to the early 20th century. Its content is constructed of three chapters of historical ...





