Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorCostal i Fornells, Anna, 1981-
dc.contributor.authorMarquillas i Solsona, Sergi
dc.date.accessioned2019-05-14T16:22:38Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:14:55Z
dc.date.available2019-05-14T16:22:38Z
dc.date.available2025-03-14T11:14:55Z
dc.date.created2018-06
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7059
dc.description.abstractEl treball de fi de grau Tuba mirum spargens sonum té com a objectiu descobrir els instruments aguts de vent metall per als quals van escriure els compositors de música orquestral del segle XIX, proporcionar la informació necessària per qüestionar i replantejar l’elecció dels instruments per a una interpretació històricament més fidel d’aquest repertori. Els compositors seleccionats són quinze, principalment del nord d’Europa i Rússia. La metodologia utilitzada ha estat analitzar les designacions d’instruments d’una selecció d’obres de cada compositor i comparar els resultats amb els instruments que es conserven als museus. Els resultats mostren que els instruments per als quals van escriure aquests compositors disten molt dels instruments que utilitzem actualment per interpretar la seva música.cat
dc.description.abstractEl trabajo de fin de grado Tuba mirum spargens sonum tiene como objetivo descubrir los instrumentos agudos de viento metal para los cuales escribieron los compositores de música orquestal del siglo XIX, proporcionar la información necesaria para cuestionar i replantear la elección de los instrumentos para una interpretación históricamente más fiel de este repertorio. Los compositores seleccionados son quince, principalmente del norte de Europa i Rusia. La metodología utilizada ha sido analizar las designaciones de instrumentos de una selección de obras de cada compositor i comparar los resultados con los instrumentos que se conservan en los museos. Los resultados muestran que los instrumentos para los cuales escribieron estos compositores distan mucho de los instrumentos que utilizamos para interpretar su música.spa
dc.description.abstractThe dissertation Tuba mirum spargens sonum aims to discover the high brass instruments for which the composers of the 19th century wrote, providing the necessary information to question and reconsider the selection of the instruments for a more loyal historical interpretation of this repertoire. The composers selected are fifteen, mainly from the North of Europe and Russia. The method was to analyse the designation of instrument of a selection of works of each composer and compare the results with the instruments preserved in the museums. The results show that the instruments for which the composers wrote are completely different from the instruments that are currently used to play their music.eng
dc.format.extent95 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleTuba mirum spargens sonum : l'evolució tècnica de la trompeta en la música orquestral del segle XIXcat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacTrompeta -- Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacCompositors -- S. XIX
dc.subject.lemacOrquestra, Música per a -- Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacTrompeta -- S. XIX


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/