Tuba mirum spargens sonum: l'evolució tècnica de la trompeta en la música orquestral del segle XIX
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
El treball de fi de grau "Tuba mirum spargens sonum" té com a objectiu descobrir els instruments aguts de vent metall per als quals van escriure els compositors de música orquestral del segle XIX, i proporcionar la informació necessària per qüestionar i replantejar l’elecció dels instruments per a una interpretació històricament més fidel d’aquest repertori. Els compositors seleccionats són quinze, principalment del nord d’Europa i de Rússia. La metodologia utilitzada ha estat analitzar les designacions d’instruments d’una selecció d’obres de cada compositor i comparar els resultats amb els instruments que es conserven als museus. Els resultats mostren que els instruments per als quals van escriure aquests compositors disten molt dels instruments que utilitzem actualment per interpretar la seva música.Resumen
El Trabajo de Fin de Grado "Tuba mirum spargens sonum" tiene como objetivo descubrir los instrumentos agudos de viento metal para los cuales escribieron los compositores de música orquestal del siglo XIX, y proporcionar la información necesaria para cuestionar y replantear la elección de los instrumentos para una interpretación históricamente más fiel de este repertorio. Los compositores seleccionados son quince, principalmente del norte de Europa y de Rusia. La metodología utilizada ha sido analizar las designaciones de instrumentos de una selección de obras de cada compositor y comparar los resultados con los instrumentos que se conservan en los museos. Los resultados muestran que los instrumentos para los cuales escribieron estos compositores distan mucho de los instrumentos que utilizamos para interpretar su música.Abstract
The dissertation "Tuba mirum spargens sonum" aims to discover the high brass instruments for which 19th-century composers wrote, providing the necessary information to question and reconsider the selection of instruments for a historically more accurate interpretation of this repertoire. The selected composers number fifteen, mainly from northern Europe and from Russia. The method involved analyzing the designation of instruments in a selection of works by each composer and comparing the results with the instruments preserved in museums. The results show that the instruments for which the composers wrote differ significantly from the instruments currently used to perform their music.Author
Language
Catalan
Publication date
2018-06Extension
95 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
La trompeta en la Comunidad Valenciana: historia de la trompeta, la banda, compositores valencianos del s. XX
Sancho Fernández, David (2014-02-25)En el present projecte “La Trompeta a la Comunitat Valenciana” es pretén donar la visió global de la trompeta dins de la història de la música i, més específicament, dins de València. El treball inclou ...En el presente proyecto “La Trompeta en la C. Valenciana” se pretende dar la visión global de la trompeta dentro de la historia de la música , y más específicamente dentro de Valencia. El trabajo incluye ...In this project, “The Trumpet in C. Valenciana,” the aim is to provide a global vision of the trumpet in the history of music and, more specifically, within Valencia. The paper includes a section ... -
Compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí: de sardanes i música per a cobla de Pep Ventura a Josep Maria Bernat
Fontelles i Ramonet, Albert (2015-06)L’objectiu d’aquest projecte ha estat realitzar un compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí provinents de sardanes i de música per a cobla d’un període determinat: des de Pep Ventura ...El objetivo de este proyecto ha sido realizar un compendio de pasajes solísticos para flabiol y tamborí procedentes de sardanas y de música para cobla de un periodo determinado: desde Pep Ventura ...The aim of this project was to make a compilation of solistic passages for flabiol and tamborí originating from sardanes and cobla music from a certain period: from Pep Ventura (1817–1875) to Josep Maria ... -
El bajón tapado: aproximació a una tècnica interpretativa oblidada
Llofriu Prohens, Antoni (2021-06)





