Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorMasó, Jordi, 1967-
dc.contributor.authorBraojos López, Víctor
dc.date.accessioned2019-05-17T15:19:53Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:14:50Z
dc.date.available2019-05-17T15:19:53Z
dc.date.available2025-03-14T11:14:50Z
dc.date.created2018-06
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7057
dc.description.abstractQuè pensaria Beethoven si ens sentís interpretar les seves Sonates per a piano? Com hauria variat la nostra visió i interpretació d’aquestes si l’haguéssim pogut conèixer de primera mà i haguéssim pogut comentar amb ell alguns aspectes interpretatius? Aquest treball gira al voltant d’un dels temes que considero més importants pel paradigma d’intèrpret del s. XXI: la relació intèrpret–compositor i la seva influència en la interpretació. A partir d’un primer estudi històric, a tall de base teòrica, i de l’establiment d’unes hipòtesis (o respostes interpretatives “tipus” en funció de la relació), he realitzat una aproximació pràctica basada en l’experiència personal, treballant amb tres dels compositors més rellevants del panorama musical del país amb obres escrites per a l’ocasió, per tal de verificar, refutar o matisar la validesa d’aquestes hipòtesis inicials.ca
dc.description.abstract¿Qué pensaría Beethoven si nos escuchara interpretar sus Sonatas para piano? ¿Cómo hubiera cambiado nuestra visión e interpretación de éstas si lo hubiéramos podido conocer de primera mano y hubiésemos podido comentar con él algunos aspectos interpretativos? Este trabajo gira alrededor de uno de los temas que considero más importantes del paradigma de intérprete en el s. XXI: la relación intérprete–compositor y su influencia en la interpretación. A partir de un primer estudio histórico, a modo de base teórica, y del establecimiento de unas hipótesis (o respuestas interpretativas “tipo” en función de la relación), he realizado una aproximación práctica basada en la experiencia personal, trabajando con tres de los compositores más relevantes dentro del panorama musical del país, con obras escritas para la ocasión, para verificar, refutar o matizar la validez de estas hipótesis iniciales.spa
dc.description.abstractWhat would Beethoven think if he heard our performance of his piano Sonatas? How would our interpretation of these have changed if we could have met him personally and discussed some performative aspects with him? This essay addresses one of the most important topics in the 21st-century performer paradigm: the performer–composer relationship and its influence on performance. Based on initial historical research, serving as a theoretical foundation, and the formulation of hypotheses (or standardized performative responses depending on the type of relationship), I have conducted a practical approach based on personal experience. I worked with three of the most relevant composers in the national panorama, using works commissioned for this occasion, in order to verify, refute, or nuance the validity of these initial hypotheses.eng
dc.format.extent38 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleInfluència de la relació intèrpret - compositor en la interpretació d'una obra musical: aproximació pràctica basada en l'experiència personal
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacArtistes intèrprets
dc.subject.lemacCompositors


Fitxers en aquest element

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution-ShareAlike 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/