Mostra el registre parcial de l'element
Influència de la relació intèrpret - compositor en la interpretació d'una obra musical : aproximació pràctica basada en l'experiència personal
dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Masó, Jordi, 1967- | |
dc.contributor.author | Braojos López, Víctor | |
dc.date.accessioned | 2019-05-17T15:19:53Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:14:50Z | |
dc.date.available | 2019-05-17T15:19:53Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:14:50Z | |
dc.date.created | 2018-06 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7057 | |
dc.description.abstract | Què pensaria Beethoven si ens sentís interpretar les seves Sonates per a piano? Com hauria variat la nostra visió i interpretació d’aquestes si l’haguéssim pogut conèixer de primera mà i haguéssim pogut comentar amb ell alguns aspectes interpretatius? Aquest treball gira al voltant d’un dels temes que considero més importants pel paradigma d’intèrpret del s. XXI: la relació intèrpret – compositor i la seva influència en la interpretació. A partir d’un primer estudi històric, a tall de base teòrica, i l’establiment d’unes hipòtesis (o respostes interpretatives “tipus” en funció de la relació), he realitzat una aproximació pràctica basada en l’experiència personal, treballant amb tres dels compositors més rellevants del panorama musical del país obres escrites per a l’ocasió, per tal de verificar, refutar o matisar la validesa d’aquestes hipòtesis inicials. | cat |
dc.description.abstract | ¿Qué pensaría Beethoven si nos escuchara interpretar sus Sonatas para piano? ¿Cómo hubiera cambiado nuestra visión y interpretación de éstas si lo hubiéramos podido conocer de primera mano y hubiésemos podido comentar con él algunos aspectos interpretativos? Este trabajo gira alrededor de uno de los temas que considero más importantes del paradigma de intérprete en el s.XXI: la relación intérprete – compositor y su influencia en la interpretación. A partir de un primer estudio histórico, a modo de base teórica, y el establecimiento de unas hipótesis (o respuestas interpretativas “tipo” en función de la relación), he realizado una aproximación práctica basada en la experiencia personal, trabajando con tres de los compositores más relevantes dentro del panorama musical del país obras escritas para la ocasión, para verificar, refutar o matizar la validez de estas hipótesis iniciales. | spa |
dc.description.abstract | What would Beethoven think if he listened to our performance of his piano Sonatas? How would our idea and performance of these have changed supposing we could have met him personally and talk about some performative aspects? This essay addresses one of the most important topics in 21st century performer paradigm: the performer – composer relationship and its influence on performance. From an initial historical research, as somehow a theoretical base, and the statement of the hypothesis (or standardised performative responses depending on the type of relationship), I have conducted a practical approach based on personal experience, working with three of the most relevant composers in the national panorama works that have been commissioned for this occasion, in order to verify, reject or tinge the validity of these initial hypothesis. | eng |
dc.format.extent | 38 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-ShareAlike 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | Influència de la relació intèrpret - compositor en la interpretació d'una obra musical : aproximació pràctica basada en l'experiència personal | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Artistes intèrprets | |
dc.subject.lemac | Compositors |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG i TFM [250]
TFG i TFM de l'ESMUC