Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorMoreno, Emilio
dc.contributor.authorZambrano López, Ana Isabel
dc.date.accessioned2018-03-23T10:36:04Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:14:44Z
dc.date.available2018-03-23T10:36:04Z
dc.date.available2025-03-14T11:14:44Z
dc.date.created2010-04
dc.date.issued2010-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7052
dc.description.abstractBartók va compondre el Concert per a Viola el 1945, el mateix any de la seva mort, deixant només 14 pàgines amb la part de viola escrita i una idea de l’orquestració, però sense haver-lo pogut publicar. A causa d’això, hi ha hagut molta controvèrsia amb la reconstrucció que va fer Serly del concert, i han aparegut diverses versions revisades posteriors que han qüestionat l’autenticitat del concert com a propi del compositor. A la vegada, el Quartet de Corda nº 5 és una de les seves obres més representatives, escrita per a la formació de música de cambra per excel·lència. És una obra de maduresa que reflecteix l’essència del compositor i totes les seves característiques pròpies. Aquest treball pretén profunditzar en la història de la composició d’aquestes obres per poder entendre-les millor i obtenir respostes en l’àmbit musical que em permetin dur a terme una millor interpretació.ca
dc.description.abstractBartók compuso el Concierto para viola en 1945, el mismo año de su muerte, dejando solamente 14 páginas con la parte de viola escrita y una idea de la orquestación, pero sin haberlo podido publicar. Debido a esto, ha habido mucha controversia con la reconstrucción que hizo Serly del concierto, y han aparecido varias versiones revisadas posteriores que han cuestionado la autenticidad del concierto como propio del compositor. A su vez, el Cuarteto de Cuerda nº 5 es una de sus obras más representativas, escrita para la formación de música de cámara por excelencia. Es una obra de madurez que refleja la esencia del compositor y todas sus características propias. Este trabajo pretende profundizar en la historia de la composición de estas obras para poder entenderlas mejor y obtener respuestas a nivel musical que me permitan llevar a cabo una mejor interpretación.spa
dc.description.abstractBartók wrote the Viola Concerto in 1945, the same year as his death, leaving only 14 pages with the viola part written and a first idea of the orchestration, but without having been published. There has been much controversy surrounding the reconstruction of the concerto by Serly, and several revised editions have appeared that have questioned the authenticity of the concerto as being the composer’s own. In turn, the String Quartet No. 5 is one of his most representative works, written for chamber music performance. It is a mature work that reflects the essence of the composer and all its characteristics. This work aims to elaborate on the history of the composition of these works in order to understand them better and obtain insights that will allow me to perform them more effectively.eng
dc.format.extent53 p.cat
dc.language.isospacat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleBéla Bartók: música para viola
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacBartók, Béla, 1881-1945--Crítica i interpretació
dc.subject.lemacBartók, Béla, 1881-1945. Concerts, viola, orquestra
dc.subject.lemacBartók, Béla, 1881-1945. Quartets, corda, núm. 5
dc.subject.lemacViola, Música per a--Anàlisi i apreciació


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/