L’altre Segon Quintet : anàlisi formal i rítmic de l’evolució de la interpretació del repertori en els concerts en directe del Segon Quintet de Miles Davis
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
“L’altre Segon Quintet. Anàlisi formal i rítmic de l’evolució de la interpretació del repertori en els concerts en directe del Segon Quintet de Miles Davis” és un estudi històric i analític de la música de Miles Davis i el seu famós “Segon Quintet”. A diferència de la majoria de publicacions sobre aquesta banda, es centra únicament en els concerts en directe i el repertori que hi tocaven. Per treure a la llum la “màgia” que hi havia, he fet unes transcripcions amb un mètode propi de diverses versions de les mateixes peces al llarg dels anys i he anotat tots els fets rellevants en aspectes d’arranjaments, plantejaments estètics i interacció entre solistes i secció rítmica. Finalment he comprovat que aquesta “màgia” és fruit d’unes fórmules pautades i no és tan espontània com sembla en una primera escolta. Per altra banda, tots els músics de la banda contribueixen al so del grup, demostrant així la seva condició d’indispensables per la banda.
“El otro Segundo Quinteto. Análisis formal y rítmica de la evolución de la interpretación del repertorio en los conciertos en directo del Segundo Quinteto de Miles Davis” es un estudio histórico y analítico de la música de Miles Davis y su famoso “Segundo Quinteto”. A diferencia de la mayoría de publicaciones sobre esta banda, se centra únicamente en los conciertos en directo y su repertorio. Para sacar a la luz la “magia” que había en esa música, he realizado unas transcripciones con un método propio de diferentes versiones de las mismas piezas a lo largo de los años y he anotado todos los hechos relevantes en aspectos de arreglos, planteamientos estéticos e interacción entre solistas y sección rítmica. Finalmente he comprobado que esta “magia” es fruto de unas fórmulas pautadas y no es tan espontánea como parece en una primera escucha. Por otro lado, todos los músicos de la banda contribuyen al sonido del grupo, demostrando así su condición de indispensables para la banda.
“The other Second Quintet”. Formal and rhythmical analysis of the evolution on the interpretation of the live repertoire of the Second Miles Davis Quintet” is a historic and analytic study on Miles Davis and his famous Second Quintet’s music. Unlike most of the publications about this band, the study focuses on the repertoire on live performances. To give the lie to the “magic” often attributed to this music, I’ve made some transcriptions with my own methodology. After that, I’ve written down all the aspects on the subjects of arrangements, aesthetical approaches and interplay between soloists and the rhythm section. Finally, I’ve proved that this “magic” is a product of some pre conceived formulas. It’s not as spontaneous as it seems on a first listening. By the other hand, every musician is contributing to the sound of the group, proving its essential part of the band.
Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2015-07-06Extensió
62 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
9.622Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets ... -
L'evolució dels estudis per a piano : del taller al gran repertori de concert
Marigó i Sarrión, Carles (2011-12-19)Aquest projecte final proposa un recorregut per l'evolució dels estudis per a piano des de la segona meitat del segle XVIII fins a l'inici del segle XX. El treball està format per tres capítols de recerca ...Este proyecto final propone un recorrido por la evolución de los estudios para piano desde la segunda mitad del siglo XVIII hasta principios del siglo XX. El trabajo está compuesto por tres capítulos ...This final project offers a journey through the evolution of the piano studies from the second half of the 18th century to early the 20th century. Its content is constructed under three chapters of ... -
Més enllà de la cobla : el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ...