De la partitura a l'escenari
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
"De la partitura a l’escenari" consisteix en un estudi de diferents mètodes violinístics que vinculen temes com la concentració, el treball mental, la posició del cos i estratègies d’estudi, entre d’altres. A partir d’aquí, l’objectiu ha estat dissenyar un programa diari d’estudi i un altre per la preparació a l’escenari. Per tant, és un treball orientat al violinista ja format amb l’objectiu d’obtenir un bon resultat a l’hora de fer interpretacions en públic. El treball està estructurat en una part teòrica i una més experimental. La recerca d’informació per a la primera part està extreta majoritàriament de bibliografia. La segona part del treball s’ha basat en el treball de camp i l’experimentació de diferents exercicis avaluats personalment pel autor. Els resultats han estat molt diversos i, malgrat que en alguns casos no hagin funcionat, m’ha proporcionat unes eines molt interessants i necessàries que desconeixia.Resumen
“De la partitura a l’escenari” consiste en un estudio de diferentes métodos violinísticos que vinculan temas como la concentración, el trabajo mental, la posición del cuerpo y estrategias de estudio, entre otros. A partir de aquí, el objetivo es diseñar un programa diario de estudio y otro para la preparación al escenario. Por lo tanto, es un trabajo orientado al violinista formado con el objetivo de obtener un buen resultado en las interpretaciones en público. El trabajo está estructurado en una parte teórica y otra más experimental. La búsqueda de información para la primera parte ha estado extraída mayoritariamente de bibliografía. La segunda parte del trabajo se ha basado en la experimentación de diferentes ejercicios evaluados personalmente por el autor. Los resultados han sido muy diversos y, aunque en algunos casos no hayan funcionado, me ha proporcionado unas herramientas muy interesantes y necesarias que desconocía.Abstract
“De la partitura a l’escenari” is a study of different violinistic methods that bind topics such as concentration, mental work, body position, and study strategies, among others. The aim of this project has been to design a daily study program and also one oriented towards a staged performance. Hence, this project is applicable for experienced violinists who wish to improve in these aspects. The project has been divided into a theoretical part and an experimental part. The research for the theoretical section consists mainly of a collection of extracts from scholarly articles. The experimental part is a combination of field research and self-evaluated exercises. The results were varied and, regrettably, some avenues did not fare well. However, it has provided valuable experience and I have gained many interesting and necessary tools previously unknown to me.Author
Language
Catalan
Publication date
2015-07-09Extension
53 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
2.555Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Las cuerdas del violín barroco
Vilar Segura, Víctor (2019-06)Les cordes són un element clau per a la pràctica històrica del violí. Tot i això, no n’ha sobreviscut cap exemplar fins als nostres dies, fet que fa necessària una investigació interdisciplinària per ...Las cuerdas son un elemento clave para la práctica histórica del violín. Sin embargo, no ha sobrevivido ninguna hasta nuestros días, por lo que resulta necesaria una investigación interdisciplinar para ...Strings are a fundamental element in historical violin performance. However, none have survived to the present day, making interdisciplinary research necessary to understand how they might have been. ... -
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to ... -
Construyendo una interpretación: del texto escrito al discurso sonoro
Ureña Peñalva, Belén (2018-06)El present treball proposa la implantació d'un pla d'estudi estructurat per aconseguir millorar el rendiment interpretatiu. Les estratègies aplicades han tingut en compte factors psicològics, fisiològics ...El presente trabajo propone la implantación de un plan de estudio estructurado para lograr mejorar el rendimiento interpretativo. Las estrategias aplicadas han tenido en cuenta factores psicológicos, ...This work proposes the implementation of a structured study plan to improve the performance ability. The strategies applied have taken into account psychological, physiological, and instrumental factors ...





