De la partitura a l'escenari
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resumen
De la partitura a l’escenari consisteix en un estudi de diferents mètodes violinístics que vinculen temes com la concentració, el treball mental, la posició del cos i estratègies d’estudi entre d’altres. A partir d’aquí, l’objectiu ha estat dissenyar un programa diari d’estudi i un altre per la preparació a l’escenari. Per tant, és un treball orientat al violinista ja format per obtenir un bon resultat a l’hora de fer interpretacions en públic. El treball està estructurat en una part teòrica i una més experimental. La recerca d’informació per la primera part està extreta majoritàriament de bibliografia. La segona part del treball s’ha basat en el treball de camp i l’experimentació de diferents exercicis avaluats personalment. Els resultats han estat molt diversos i, malgrat que en alguns casos no ha funcionat, m’ha proporcionat unes eines molt interessants i necessàries que desconeixia.
De la partitura a l’escenari consiste en un estudio de diferentes métodos violinísticos que vinculan temas como la concentración, el trabajo mental, la posición del cuerpo y estrategias de estudio entre otros. A partir de aquí, el objetivo es diseñar un programa diario de estudio y otro para la preparación al escenario. Por lo tanto, es un trabajo orientado al violinista formado que desee obtener un buen resultado en las interpretaciones en público. El trabajo está estructurado en una parte teórica i otra más experimental. La búsqueda de información para la primera parte ha estado extraída mayoritariamente de bibliografía. La segunda parte del trabajo se ha basado en la experimentación de diferentes ejercicios avaluados personalmente. Los resultados han sido muy diversos y, aunque en algunos casos no ha funcionado, me ha proporcionado unes herramientas muy interesantes y necesarias que desconocía.
De la partitura a l’escenari is a study of different violinistic methods that bind topics such as concentration, mental work, body position and study strategies among others. The aim of this project has been to design a daily study program and also one oriented towards a full staged performance. Hence, this project is applicable for seasoned violinists who wish to improve in these aspects. The project has been divided into theoretical part and experimental part. The research for the theoretical section consists mainly of a collection of extracts from scholaric articles. The experimental part is a combination of field research and self-tested exercises. The results were varied and regrettably some avenues did not fare well. However it has provided valuable experience and I have gained many interesting and necessary tools unknown to me before.
Autor/a
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2015-07-09Extensión
53 p.
Materias (LEMAC)
Documentos para descargar
2.555Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Las cuerdas del violín barroco
Vilar Segura, Víctor (2019-06)Las cuerdas son un elemento clave para la práctica histórica del violín. Sin embargo, no ha sobrevivido ninguna a nuestros días, por lo es necesaria una investigación interdisciplinar para conocer cómo ...Les cordes són un element clau per a la pràctica històrica del violí. Malgrat això, no ha sobreviscut cap als nostres dies, pel que és necessària una investigació interdisciplinària per a conèixer com ...Strings are a fundamental part of the historical violin performance. However, none of them has survived to the present, so an interdisciplinary investigation is necessary just to know a little about ... -
La influència del treball amb el broquet en el trombó : quin és el seu benefici real?
Romero Andreu, Pau (2015-07-27)Després d’anys com a alumne de molts i diferents tipus de professors, l’autor s’adona del debat i la diversitat d’opinions al voltant de la pràctica amb el broquet per part dels instrumentistes de vent ...Después de años como alumno de muchos y diferentes tipos de profesores, el autor se da cuenta del debate y la diversidad de opiniones alrededor de la práctica con la boquilla por parte de los instrumentistas ...After years as student of many and different type of professors, the author realises the debate and the diversity of opinions that surrounds practising with the mouthpiece for brass players. This work ... -
L'ús de la costella en el violí : una facilitat o un obstacle de la interpretació
Bugliari Renzi, Elena (2021-06)Avui en dia la majoria de violinistes utilitzen la costella, però en la primera meitat del segle XX la majoria tocaven sense. Perquè hi ha hagut aquest canvi? Quins avantatges i desavantatges comporta? ...A día de hoy la mayoría de violinistas utilizan la almohadilla, sin embargo, en la primera mitad del siglo XX la mayoría tocaban sin ella.¿Por qué ha habido este cambio? ¿Qué ventajas o ...Nowadays most of violinists use the shoulder rest, however, in the first half of the 20th century most of them played the violin without it. Why this change happened? What are the advantages and ...