Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorEgea, Susana
dc.contributor.authorPaterson Marco, Virginia
dc.date.accessioned2013-07-17T10:09:45Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:14:16Z
dc.date.available2013-07-17T10:09:45Z
dc.date.available2025-03-14T11:14:16Z
dc.date.created2013-04
dc.date.issued2013-07-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7027
dc.descriptionEl treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
dc.description.abstractL'antic art de la tragèdia grega va tornar a reviure entre les dècades de 1570 i 1580 gràcies a la Camerata Florentina, que la va convertir en el punt de partida d'un nou gènere: l'opera. El gran interès del Renaixement per reviure el drama del món clàssic porta com a conseqüència el naixement de la protagonista del nostre estudi: l’heroïna tràgica operística. L'objectiu del projecte és l'anàlisi dels personatges femenins de la tragèdia clàssica i la seva posterior conversió en heroïnes de les òperes d'inspiració clàssica. La literatura grega va crear una sèrie de personatges femenins que van adquirir un protagonisme inusitat en l'època i que, posteriorment, van captivar els compositors d’òpera. A través d'aquesta recerca tractarem de trobar les raons històriques, socials, polítiques o psicològiques que estan darrere de l'origen de l'heroïna tràgica. Igualment, s'estudiaran les diverses característiques que va anar desenvolupant i que la definirien com a personatge fins que el món operístic la va convertir en la protagonista absoluta de l’escena lírica.ca
dc.description.abstractEl antiguo arte de la tragedia griega volvió a revivir entre las décadas de 1570 y 1580 gracias a la Camerata Florentina, que la convirtió en el punto de partida de un nuevo género: la ópera. El gran interés del Renacimiento por revivir el drama del mundo clásico traía como consecuencia el nacimiento de la protagonista de nuestro estudio: la heroína trágica operística. El objetivo del proyecto es el análisis de los personajes femeninos de la tragedia clásica y su posterior conversión en heroínas de las óperas de inspiración clásica. La literatura griega creó una serie de personajes femeninos que adquirieron un protagonismo inusitado en la época y que, posteriormente, cautivaron a los compositores de ópera. A través de esta investigación trataremos de hallar las razones históricas, sociales, políticas o psicológicas que están detrás del origen de la heroína trágica. Igualmente, se estudiarán las diversas características que fue desarrollando y que la definirían como personaje hasta que el mundo operístico la convirtió en la protagonista absoluta de la escena lírica.spa
dc.description.abstractThe ancient art of Greek tragedy returned to revive between the decades of 1570 and 1580 thanks to the Camerata Florentina, which turned it into the starting point of a new kind: the opera. The great interest of the Renaissance in reviving the drama of the classical world brought as a consequence the birth of the protagonist of our study: the tragic operatic heroine. The goal of the project is the analysis of the prominent feminine figures of classical tragedy and their later conversion into heroines of operas of classical inspiration. Greek literature created a series of prominent feminine figures who acquired unusual protagonism at the time and who, later, captivated the composers of opera. Across this investigation, we will try to find the historical, social, political, or psychological reasons that are behind the origin of the tragic heroine. Equally, the diverse characteristics that she developed and that would define her as a character will be studied until the operatic world turned her into the absolute protagonist of the lyric scene.eng
dc.format.extent340 p.cat
dc.language.isospacat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleLa heroína trágica en la ópera: personajes femeninos de la tragèdie lyrique y el dramma per musica
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacÒpera--Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacHerois en l'art
dc.subject.lemacÒperes--Personatges
dc.subject.lemacTragèdia grega
dc.subject.lemacMúsica d'escena--Història i crítica


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/