El fenomen pop de la música sueca


Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Suècia és el tercer país que més música exporta al món, i això és gràcies a la música pop de creació pròpia. Aquest treball, a part de donar a conèixer aquest fenomen, també explica algunes de les raons darrere del gran èxit comercial del país. A la segona part del treball, es fa una anàlisi musical d'una petita selecció de cançons de gran èxit de compositors suecs, amb l'objectiu de trobar patrons comuns i detalls musicals a destacar. Per fer aquesta anàlisi, he dividit les cançons en tres apartats: estructura, harmonia i melodia. He fet transcripcions harmòniques i melòdiques per facilitar l'estudi i, per acabar, he comparat les diferents anàlisis per poder arribar a les següents conclusions. He trobat elements comuns, tant a l'estructura, com a l'harmonia, com a la melodia, però també he trobat diferències entre les cançons analitzades de diferents èpoques. Això m'ha permès comprovar l'evolució de la composició de música pop del país i les diferents tendències musicals que han destacat en les diferents dècades.
Suecia es el tercer país que más música exporta al mundo y esto es gracias a la música pop de creación propia. Este trabajo, aparte de dar a conocer este fenómeno, explica también algunas de las razones detrás del gran éxito comercial del país. En la segunda parte del trabajo, se realiza un análisis musical de una pequeña selección de canciones de gran éxito de compositores suecos, con el objetivo de encontrar patrones comunes y detalles musicales a destacar. Para realizar este análisis, he dividido las canciones en tres apartados: estructura, armonía y melodía. He realizado transcripciones armónicas y melódicas para facilitar el estudio y, por último, he comparado los diferentes análisis para poder llegar a las siguientes conclusiones. He encontrado elementos comunes, tanto en la estructura, como en la armonía, como en la melodía, pero también he encontrado diferencias entre las canciones analizadas de diferentes épocas. Esto me ha permitido comprobar la evolución de la composición de música pop del país y las distintas tendencias musicales que han destacado en las distintas décadas.
Sweden is the third largest music exporter in the world, thanks to its own pop music. This thesis, apart from shining a light on this phenomenon, also explains some of the reasons behind the great commercial success of the country. In the second part of the thesis, a musical analysis of a small selection of highly successful songs by Swedish songwriters is made, with the aim of finding common patterns and musical details to highlight. To make this analysis, I have divided the songs into three sections: structure, Harmony, and melody. I made harmonic and melodic transcriptions to facilitate the study and, finally, I compared the different analyses in order to reach the following conclusions. I found common ground, both in structure, in harmony, and in melody, but I also found differences between the songs analyzed from different eras. This has allowed me to see the evolution of Swedish pop music songwriting and the different musical trends that have stood out over the decades.
Author
Language
Catalan
Publication date
2022-06Extension
60 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
5.457Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ... -
Música d’Amèrica Llatina del segle XX : el piano a l’Argentina, al Brasil i a Cuba
Goñi Santamaria, Garazi (2013-07-10)No podem pensar en una tradició musical llatinoamericana si no és a partir de la relació i confrontació de les cultures indígenes, africanes i europees, enteses des de la colonització fins a corrents ...No podemos pensar en una tradición musical latinoamericana si no es a partir de la relación y confrontación de las culturas indígenas, africanas y europeas, entendidas desde la colonización hasta las ...In order to understand the Latin American musical tradition, we need to have a close look at the connections and relationships that have taken place among the Indigenous, African and European cultures ... -
Compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí : de sardanes i música per a cobla de Pep Ventura a Josep Maria Bernat
Fontelles i Ramonet, Albert (2015-06)L’objectiu d’aquest projecte ha estat realitzar un compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí provinents de sardanes i de música per a cobla d’un període determinat: des de Pep Ventura ...El objetivo de este proyecto ha sido realizar un compendio de pasajes solísticos para (flabiol i tamborí) procedentes de sardanas y de música para cobla de un periodo determinado: desde Pep Ventura ...The aim of this project was to make a compilation of solistic passages for (flabiol i tamborí) originating from "sardanes" and cobla music of a certain period of time: from Pep Ventura (1817-1875) to ...