Now showing items 181-200 of 203

    • La cultura gitana al centre educatiu 

      Departament d'Educació. Subdirecció General de Llengua i Entorn (2007)
      Aquest número ofereix un conjunt de reflexions, estudis de casos i recursos educatius amb l'objectiu de donar a conèixer la cultura gitana i les seves aportacions d'elements positius i singulars a la ...
    • El centre educatiu acollidor (II) 

      Departament d'Educació. Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social (2007)
      Aquest segon número dedicat al tema del centre acollidor recull articles de reflesió i l'experiència del CEIP Montseny de Vic i l'IES Terradell de Barcelona, que han intentat donar respostes concretes ...
    • Els plans educatius d'entorn: una resposta integral i comunitària 

      Departament d'Educació. Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social (2006)
      Número dedicat als plans educatius d'entorn, iniciatives obertes i de cooperació educativa que volen donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels infants i joves, coordinant ...
    • L'aula d'acollida 

      Departament d'Educació. Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social (2006)
      Una aula d'acollida és un recurs i una estratègia organitzativa per atendre l'alumnat nouvingut en el moment de la seva arribada, amb la intencionalitat d'aconseguir que se senti ben acollit, escoltat ...
    • El centre educatiu acollidor 

      Departament d'Educació. Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social (2006)
      L'acollida, la integració escolar i en definitiva l'èxit educatiu de tot l'alumnat, amb independència de l'origen, ha de ser una de les primeres preocupacions i un dels primers objectius del centre ...
    • Consell Assessor de la Llengua a l'escola: conclusions 

      Departament d'Educació. Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social (2006)
      El nostre sistema educatiu ha de garantir el ple coneixement de la llengua, com a element bàsic i conformador d'una educació oberta al món plurilingüe que s'albira en l'Europa del futur, i ha de buscar ...
    • Recull d'eines teòriques 

      Departament d'Educació. Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social (2005)
      L'objectiu d'aquesta col·lecció d'eines pedagògiques de suport a la docència és contribuir a la important aportació professional del professorat. Perquè si tenim clara la feina i tenim l'ànim engrescat, ...
    • Guia per a l’anàlisi, la reflexió i la valoració de pràctiques inclusives 

      Departament d'Educació; Giné i Giné, Climent; Marchesi, Álvaro; Duran Gisbert, David (2010)
      Aquesta guia pretén orientar el procés de canvi en els centres educatius cap a la inclusió i, d'altra banda, servir de referent per identificar les bones pràctiques inclusives que ajudin en aquest procés ...
    • Informe de valoració de les unitats de suport a l'educació especial, USEE 

      Departament d'Educació (2008)
      Document que recull informació de professionals i famílies, amb l'objectiu de reflexionar sobre el model de funcionament de les unitats de suport a l'educació especial (USEE) i sobre la incidència ...
    • Aprendre junts per viure junts: pla d'acció 2008-2015 

      Departament d'Educació (2008)
    • Guia per a famílies d'infants i joves amb discapacitat motriu 

      Departament d'Educació. Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa (2009)
      Aquesta guia facilita informació per propiciar una atenció més efectiva als fills amb discapacitat motriu, per promoure oportunitats d'estimulació i per conèixer els serveis, recursos i prestacions ...
    • Atenció educativa a l’alumnat que pateix malalties prolongades 

      Departament d'Educació i Universitats (2006)
      Aquesta guia informa dels serveis i programes que promou el Departament per atendre nens i joves que pateixen malalties que els impedeixen assistir al centre escolar durant un període llarg de temps.
    • Guia per a famílies d'infants i joves amb altes capacitats intel·lectuals 

      Departament d'Educació. Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa (2010)
      Guia que pretén orientar les famílies perquè puguin acompanyar els fills amb altes capacitats en el seu desenvolupament personal i col·laborar en la resposta a les seves necessitats socials, emocionals ...
    • Guia per a famílies d'infants i joves amb alteracions greus de conducta 

      Departament d'Educació. Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa (2010)
      Document que aporta elements a les famílies per poder entendre i acompanyar els fills que, en algun moment del procés evolutiu, presentin comportaments disruptius.
    • Guia per a famílies d'infants amb tartamudesa 

      Departament d'Educació. Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa (2009)
      Amb aquesta guia es pretén facilitar orientacions i recursos als pares i mares perquè puguin ajudar els seus fills en el desenvolupament del llenguatge.
    • Guia per a famílies d'infants amb sordesa o sordceguesa 

      Departament d'Educació i Universitats. Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (2006)
      Publicació que facilita informació bàsica a les famílies sobre la sordesa i la sordceguesa, i els suports tècnics i les modalitats d'escolarització d'aquests infants.
    • De l'escola inclusiva al sistema inclusiu: una escola per a tothom, un projecte per a cadascú 

      Departament d'Ensenyament. Direcció General d’Educació Infantil i Primària (2015)
      Aquesta publicació va adreçada a tota la comunitat educativa i té com a objectiu compartir els marcs conceptuals i normatius en relació amb el sistema educatiu inclusiu, així com proporcionar elements ...
    • El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu: guia per a mestres i professors (educació primària, educació secundària obligatòria) 

      Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Educació Infantil i Primària; Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat (2013)
      Aquesta guia descriu en l'àmbit escolar els obstacles que suposa el TDAH per al desenvolupament harmònic dels infants i dels joves. De l'altra banda, procura donar eines als docents per encaminar-se cap ...
    • Les altes capacitats: detecció i actuació en l'àmbit educatiu: guia per a mestres i professors (educació primària, educació secundària obligatòria) 

      Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Educació Infantil i Primària; Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat (2013)
      Aquesta col·lecció de guies té per objectiu ajudar en la detecció d'alumnes amb característiques específiques i poder atendre les seves necessitats. La col·lecció s'emmarca dins del Pla de Govern de ...
    • La lectura en un centre educatiu: saber llegir, llegir per aprendre, gust per llegir: el pla de lectura de centre 

      Departament d'Ensenyament. Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme (2013)
      Document que presenta el marc de referència de les actuacions del Departament d’Ensenyament al voltant de la lectura en els centres educatius, tant les vinculades a l’Impuls de la Lectura com les ...