Els resultats de PISA 2012 a Catalunya
Document Type
Monograph
Resum
Número dedicat als resultats de l’estudi PISA 2012, que tenia la competència matemàtica com a àmbit prioritari d’avaluació. Catalunya va participar a l’avaluació internacional amb una mostra de 1.435 alumnes de 15 anys, provinents de 51 centres educatius. El primer apartat és una introducció als estudis PISA. El segon resumeix com s’avalua la competència matemàtica a PISA (definició de la competència, organització de l’àmbit, avaluació, nivells de competència). El tercer apartat presenta taules amb els resultats obtinguts en competència matemàtica: els resultats globals, els resultats segons el nivell de competència assolit, el rendiment en les escales de continguts i el rendiment en les escales de processos. El quart i el cinquè apartats estan dedicats als resultats en competència en comprensió lectora i en competència científica. El sisè apartat conté taules amb l’evolució dels resultats de l’alumnat de Catalunya en els quatre cicles de PISA: 2003, 2006, 2009, 2012. El setè apartat presenta els resultats de Catalunya del 2012 comparats amb els de la resta de les comunitats autònomes que han ampliat la mostra. Hi ha un subapartat amb els resultats obtinguts segons el curs en què està matriculat l’alumnat.Recommended citation
Els resultats de PISA 2012 a Catalunya. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2014.
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2014-01Extension
50 p.
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE; 27
Subject (LEMAC)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Equitat i resultats de l’alumnat d’origen estranger a PISA 2012
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2014) -
PISA 2022: síntesi de resultats
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2024-09-12)El número 60 dels Quaderns d'avaluació està dedicat als resultats de PISA 2022, on es resumeix l’apartat teòric de les competències que s’hi analitzen: la competència matemàtica, la comprensió lectora ... -
Marc conceptual de resolució de problemes per a l'avaluació PISA 2012
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2011-09)El volum és la traducció de "PISA 2012 Field Trial Problem Solving Framework", de l'OCDE. És el marc conceptual recomanat per a l'avalució de resolució de problemes al pilotatge de PISA 2012. El document ...





