Els resultats de PISA 2012 a Catalunya (2014)
Document Type
Monograph
Abstract
Número dedicat als resultats de l’estudi PISA 2012, que tenia la competència matemàtica com a àmbit prioritari d’avaluació. Catalunya va participar a l’avaluació internacional amb una mostra de 1.435 alumnes de 15 anys, provinents de 51 centres educatius.
El primer apartat és una introducció als estudis PISA. El segon resumeix com s’avalua la competència matemàtica a PISA (definició de la competència, organització de l’àmbit, avaluació, nivells de competència). El tercer apartat presenta taules amb els resultats obtinguts en competència matemàtica: els resultats globals, els resultats segons el nivell de competència assolit, el rendiment en les escales de continguts i el rendiment en les escales de processos. El quart i el cinquè apartats estan dedicats als resultats en competència en comprensió lectora i en competència científica. El sisè apartat conté taules amb l’evolució dels resultats de l’alumnat de Catalunya en els quatre cicles de PISA: 2003, 2006, 2009, 2012. El setè apartat presenta els resultats de Catalunya del 2012 comparats amb els de la resta de les comunitats autònomes que han ampliat la mostra. Hi ha un subapartat amb els resultats obtinguts segons el curs en què està matriculat l’alumnat.
Citation
Els resultats de PISA 2012 a Catalunya. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2014.
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Language
Català
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2014-01Extension
50
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE; 27
Subject (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Programme for International Student Assessment (PISA)
Documents
This item appears in the following Collection(s)
Related Items
Displaying related items by Title, Author or Subject.
-
Model d'informe d'avaluació diagnòstica interna (2016)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2016) -
És la repetició de curs una estratègia efectiva per millorar els resultats acadèmics? (2021)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2021-04) -
TIMSS 2019: síntesi dels marcs conceptuals de matemàtiques i ciències de quart d'educació primària (2018)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); Martin, M.O.; Mullis, Ina V.S. (2018-10)El document presenta una síntesi dels marcs conceptuals en què es basa l’avaluació internacional TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències). Els dos marcs conceptuals fan ...