Desigualtats en les trajectòries formatives en l'educació postobligatòria a Catalunya (2009)
Tipus de document
Monografia
Resum
El primer article d'aquest número, "L'educació postobligatòria a Catalunya. Eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO", és una síntesi de la recerca encarregada pel Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educativa a l'IGOP de la UAB, que es publicarà íntegrament en el número 15 de la col·lecció "Informes d'Avaluació". Escrit per J. Subirats (dir.), M.A. Alegre, R. Benito, X. Chela, I. González i B. Albaigés, l'article analitza els factors que incideixen en l'obtenció de les titulacions postobligatòries, fixant-se en els col·lectius d'alumnes que tenen més possibilitats d'acreditar. Es presenten dades comparatives a nivell de les diferents comarques de Catalunya, de les comunitats autònomes d'Espanya i diversos països d'Europa. S'analitzen també variables individuals i de centres educatius.
El segon article, signat per Joaquim Prats i Emili Palacios, és una reflexió, amb dades, sobre les problemàtiques i els reptes que presenten les transicions educatives a Catalunya, sempre en el context més ampli d'Espanya i Europa.
Citació
Desigualtats en les trajectòries formatives en l'educació postobligatòria a Catalunya. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació. Servei de Comunicació, Difusió i Publicacions, 2009.
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Educació
Data de publicació
2009-04Extensió
60
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE; 14
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa
Igualtat d'oportunitats educatives - Educació secundària postobligatòria
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
L'educació postobligatòria a Catalunya: eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO (2010)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2010) -
Els nois treuen millors resultats en totes les subcompetències científiques a quart d’ESO? (2023)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2023-02)Com cada any, des del curs 2015-2016 en què es va avaluar per primera vegada la competència cientificotecnològica en l’alumnat de quart d’ESO, els resultats mostren que les noies obtenen puntuacions més ... -
Les TIC a l'ESO: resultats i conclusions de l'estudi SITES 2006 a Catalunya. Avaluació de l'educació secundària obligatòria 2006 (2009)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2009)