Mostrando ítems 1-20 de 56

    • Diari d'aprenentatge: Equips per la Convivència a Secundària 

      Salut i Educació Emocional S.L.; Departament d'Educació. Servei d'Escola i Famílies (2025-01)
    • Guies per al treball amb l’alumnat: Equips per la Convivència a Secundària 

      Salut i Educació Emocional S.L.; Departament d'Educació. Servei d'Escola i Famílies (2025-01)
    • Marc teòric dels Equips per la Convivència: educació secundària 

      Salut i Educació Emocional S.L.; Departament d'Educació. Servei d'Escola i Famílies (2025-01)
    • Les fabuloses aventures de l'Aurora: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      Un personatge poderós. Els personatges de la literatura poden transcendir els límits de les capacitats humanes i, per tant, «a través de la ficció els infants poden fer realitat els seus desitjos de ser ...
    • Alèxia King i el món sota el llit: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      La diversitat. Sordesa i la llengua de signes. Un infant que llegeix és un infant que descobreix el món també a través de la ficció. La literatura el connecta amb noves realitats i, per tant, es ...
    • La Júlia i el tauró: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      La felicitat pot ser tan perillosa com la tristesa. Quan un autor o una autora vol posar un tema sobre la taula a partir d'una obra literària, resulta molt més potent quan ho fa mostrant i no explicant, ...
    • Capità Lluc: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      Un capità invident. Un dels principals punts febles dels llibres per a infants que pretenen presentar realitats diverses i sovint invisibilitzades és el fet de posar aquest aspecte al centre i fer ...
    • Diari del tot verídic d'un indi a mitja jornada: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      La diversitat. Diferent dins la diferència. El narrador i protagonista d'aquesta novel·la pateix hidrocefàlia. Aquest trastorn afecta entre una i dues persones de cada mil. Algunes de les seves possibles ...
    • Ànec coix, gallina cega: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      Quan les discapacitats es dilueixen. El títol d'aquesta obra no deixa espai per a dubtes: l'ànec és coix i la gallina cega. Aquest relat només compta amb dos personatges i ambdós tenen el que es pot ...
    • La meva Guia, el meu Capità: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      La diversitat. Discapacitat visual. Els personatges d'aquest àlbum tenen discapacitat visual. El pare té una privació total de visió (ceguesa), mentre que la seva filla té baixa visió. Encara que ...
    • Sota les onades: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      Límits. A l'inici del relat, entre els dos nens protagonistes sembla germinar una nova amistat. Tanmateix, la situació es torça. El nen ros pressuposa que en Marc és gran per dur un flotador i no saber ...
    • El bassal del rei Olaf: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      Un personatge amb síndrome de Down. Aquest àlbum no tracta pas sobre la síndrome de Down ni tampoc problematitza el fet que un personatge pugui tenir-la, l'àlbum està mancat de conflicte. El bassal del ...
    • El petit astronauta: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      La diversitat. Conviure amb la discapacitat a prop. La literatura ens permet veure la realitat des d'un prisma particular i fer-nos així habitar el món de maneres diferents. Això ens permet reflexionar ...
    • Bocabava: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      La diversitat. L'existència de la diferència. Els personatges principals de la història són diferents. Pel que s'explica, sobretot en Bocabava, sembla clar que té algun tipus de discapacitat física o, ...
    • El noi del diari: guia de lectura 

      Alabart Barba, Marc; Fargas Llavina, Guillem; Tàndem LIJ Cooperativa (2024-11)
      La incomprensió. El narrador i protagonista d'aquesta novel·la pateix tartamudesa o disfèmia. Aquest fet permet, en primer lloc, donar visibilitat a aquest trastorn de la fluïdesa de la parla que pateixen ...
    • Marc teòric dels Equips per la Convivència: educació primària 

      Salut i Educació Emocional S.L.; Departament d'Educació. Servei d'Escola i Famílies (2023-09)
    • Guies per al treball amb l’alumnat: Equips per la Convivència a Primària 

      Salut i Educació Emocional S.L.; Departament d'Educació. Servei d'Escola i Famílies (2023-09)
    • Diari d'aprenentatge: Equips per la Convivència a Primària 

      Salut i Educació Emocional S.L.; Departament d'Educació. Servei d'Escola i Famílies (2023-09)
    • Identificació de la violència masclista: cicle superior d’educació primària 

      Departament d'Educació. Direcció General de l'Alumnat (2023)
    • Identificació de la violència masclista: cicle inicial d'educació secundària 

      Departament d'Educació. Direcció General de l'Alumnat (2023)