El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació


Tipo de documento
Monografía
Resumen
L'objectiu de l'estudi és verificar si el treball sobre el gènere del guió millora les competències de l'alumnat en llengua oral i escrita. Les activitats realitzades per un grup pilot d'alumnes són bàsicament dues, escriure un guió basat en la seva autobiografia i produir un curtmetratge de 15 minuts sobre el guió escrit. Es pretén que la pràctica del guió i tot el que comporta l'elaboració d'un curtmetratge millori la motivació de l'alumnat envers la pràctica de l'escriptura ja de per si poc atractiva per a ells. A més, el treball sobre el guió no només és llengua, sinó que implica diferents activitats com cerca de documentació, ús dels mitjans audiovisuals, representació i posada en escena, i permet tractar la llengua des d'una perspectiva interdisciplinària.
Nota
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09
Citación
El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació. Laura Cerdán Martínez. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Autor/a
Lengua
Catalán
Publicado por
Departament d'Educació
Fecha de publicación
2009Extensión
2 fitxers
Colección
Treballs de llicències d'estudis; 2008-2009
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
185.0Kb
474.4Kb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- FD sèrie provisional [63]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
L'ús del llenguatge a l'escola: propostes d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge (2a edició, 2004)
Departament d'Educació. Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (2004) -
L'educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l'autogestió del treball a l'etapa de primària: l'assemblea d'aula
Codinas Perich, M. Àngels (2009)El treball analitza com es porta a terme l’educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l’autogestió del treball en els centres escolars. L’assemblea ha estat el centre de l'estudi ... -
Orientacions i criteris d’avaluació del cos de mestres de l’especialitat d’audició i llenguatge
Departament d'Educació (2024-04)