El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació (2009)
Tipo de documento
Monografía
Resumen
L'objectiu de l'estudi és verificar si el treball sobre el gènere del guió millora les competències de l'alumnat en llengua oral i escrita. Les activitats realitzades per un grup pilot d'alumnes són bàsicament dues, escriure un guió basat en la seva autobiografia i produir un curtmetratge de 15 minuts sobre el guió escrit. Es pretén que la pràctica del guió i tot el que comporta l'elaboració d'un curtmetratge millori la motivació de l'alumnat envers la pràctica de l'escriptura ja de per si poc atractiva per a ells. A més, el treball sobre el guió no només és llengua, sinó que implica diferents activitats com cerca de documentació, ús dels mitjans audiovisuals, representació i posada en escena, i permet tractar la llengua des d'una perspectiva interdisciplinària.
Nota
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09
Citación
El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació. Laura Cerdán Martínez. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Autor/a
Lengua
Català
Publicado por
Departament d'Educació
Fecha de publicación
2009Extensión
2 fitxers
Colección
Treballs de llicències d'estudis; 2008-2009
Materias (LEMAC)
Ensenyament - Innovacions
Cinematografia - Art d'escriure - Educació primària
Curtmetratges - Educació primària
Llenguatge i llengües - Adquisició
Documentos para descargar
185.0Kb
474.4Kb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- FD sèrie provisional [63]
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
L'ús del llenguatge a l'escola: propostes d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge (2a edició, 2004)
Departament d'Educació. Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (2004) -
L'educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l'autogestió del treball a l'etapa de primària: l'assemblea d'aula (2009)
Codinas Perich, M. Àngels (2009)El treball analitza com es porta a terme l’educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l’autogestió del treball en els centres escolars. L’assemblea ha estat el centre de l'estudi ... -
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-03)La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ...