Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorMora, Jordi
dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributor.authorMaia Rodríguez, Ánxelo
dc.date.accessioned2025-10-16T09:39:26Z
dc.date.available2025-10-16T09:39:26Z
dc.date.created2023-06
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7415
dc.description.abstractL'objectiu del present treball és descobrir el sentit musical de les introduccions lentes a les quatre simfonies de Beethoven: la Primera, la Segona, la Quarta i la Setena. Analitzarem la repercussió dels elements rítmics, motívics, melòdics i harmònics que es mostren en les introduccions i que aporten una identitat única a l'obra, amb la qual el compositor serà molt conseqüent. D'aquesta manera, entendrem que sense la introducció, la resta de l'obra no podria ser igual, ja que aquesta engendra un element crucial que, establint nombroses relacions amb la resta de l'obra, serà decisiu per a la creació de la gran forma, i contribuirà així a crear unitat.ca
dc.description.abstractEl objetivo del presente trabajo es descubrir el sentido musical de las introducciones lentas en las cuatro sinfonías de Beethoven: la Primera, la Segunda, la Cuarta y la Séptima. Analizaremos la repercusión de los elementos rítmicos, motívicos, melódicos y armónicos que se muestran en las introducciones y que aportan una identidad única a la obra con la cual el compositor será muy consecuente. De esta manera, entenderemos que, sin la introducción, el resto de la obra no podría ser igual, ya que esta engendra un elemento crucial que, estableciendo numerosas relaciones con el resto de la obra, será decisivo para la creación de la gran forma, contribuyendo así a crear unidad.spa
dc.description.abstractThe aim of the present study is to uncover the musical significance of the slow introductions in Beethoven’s four symphonies: the First, Second, Fourth, and Seventh. This analysis explores the impact of rhythmic, motivic, melodic, and harmonic elements presented in the introductions, which provide each work with a unique identity to which the composer remains remarkably consistent. In this way, we will understand that without the introduction, the rest of the work could not be the same, as it generates a crucial element that, by establishing numerous connections with the remainder of the symphony, becomes decisive in shaping the large-scale form and thereby creating unity.eng
dc.format.extent78 p.ca
dc.language.isospaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalca
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subject.otherTFG Direccióca
dc.titleEstudio de las introducciones lentas en las sinfonías de Beethoven
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.lemacBeethoven, Ludwig van, 1770-1827--Crítica i interpretacióca
dc.subject.lemacBeethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 1, op. 21, do major. Seleccionsca
dc.subject.lemacBeethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 2, op. 36, re major. Seleccionsca
dc.subject.lemacBeethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 4, op. 60, si bemoll major. Seleccionsca
dc.subject.lemacBeethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 7, op. 92, la major. Seleccionsca
dc.subject.lemacSimfonies--Anàlisi i apreciacióca


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/