Mostra el registre parcial de l'element
Estudio de las introducciones lentas en las sinfonías de Beethoven
| dc.contributor | Mora, Jordi | |
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor.author | Maia Rodríguez, Ánxelo | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-16T09:39:26Z | |
| dc.date.available | 2025-10-16T09:39:26Z | |
| dc.date.created | 2023-06 | |
| dc.date.issued | 2023-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7415 | |
| dc.description.abstract | L'objectiu del present treball és descobrir el sentit musical de les introduccions lentes a les quatre simfonies de Beethoven: la Primera, la Segona, la Quarta i la Setena. Analitzarem la repercussió dels elements rítmics, motívics, melòdics i harmònics que es mostren en les introduccions i que aporten una identitat única a l'obra, amb la qual el compositor serà molt conseqüent. D'aquesta manera, entendrem que sense la introducció, la resta de l'obra no podria ser igual, ja que aquesta engendra un element crucial que, establint nombroses relacions amb la resta de l'obra, serà decisiu per a la creació de la gran forma, i contribuirà així a crear unitat. | ca |
| dc.description.abstract | El objetivo del presente trabajo es descubrir el sentido musical de las introducciones lentas en las cuatro sinfonías de Beethoven: la Primera, la Segunda, la Cuarta y la Séptima. Analizaremos la repercusión de los elementos rítmicos, motívicos, melódicos y armónicos que se muestran en las introducciones y que aportan una identidad única a la obra con la cual el compositor será muy consecuente. De esta manera, entenderemos que, sin la introducción, el resto de la obra no podría ser igual, ya que esta engendra un elemento crucial que, estableciendo numerosas relaciones con el resto de la obra, será decisivo para la creación de la gran forma, contribuyendo así a crear unidad. | spa |
| dc.description.abstract | The aim of the present study is to uncover the musical significance of the slow introductions in Beethoven’s four symphonies: the First, Second, Fourth, and Seventh. This analysis explores the impact of rhythmic, motivic, melodic, and harmonic elements presented in the introductions, which provide each work with a unique identity to which the composer remains remarkably consistent. In this way, we will understand that without the introduction, the rest of the work could not be the same, as it generates a crucial element that, by establishing numerous connections with the remainder of the symphony, becomes decisive in shaping the large-scale form and thereby creating unity. | eng |
| dc.format.extent | 78 p. | ca |
| dc.language.iso | spa | ca |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | ca |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
| dc.subject.other | TFG Direcció | ca |
| dc.title | Estudio de las introducciones lentas en las sinfonías de Beethoven | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | ca |
| dc.subject.lemac | Beethoven, Ludwig van, 1770-1827--Crítica i interpretació | ca |
| dc.subject.lemac | Beethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 1, op. 21, do major. Seleccions | ca |
| dc.subject.lemac | Beethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 2, op. 36, re major. Seleccions | ca |
| dc.subject.lemac | Beethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 4, op. 60, si bemoll major. Seleccions | ca |
| dc.subject.lemac | Beethoven, Ludwig van, 1770-1827. Simfonies, núm. 7, op. 92, la major. Seleccions | ca |
| dc.subject.lemac | Simfonies--Anàlisi i apreciació | ca |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





