Estudio de las introducciones lentas en las sinfonías de Beethoven
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
L'objectiu del present treball és descobrir el sentit musical de les introduccions lentes a les quatre simfonies de Beethoven: la Primera, la Segona, la Quarta i la Setena. Analitzarem la repercussió dels elements rítmics, motívics, melòdics i harmònics que es mostren en les introduccions i que aporten una identitat única a l'obra, amb la qual el compositor serà molt conseqüent. D'aquesta manera, entendrem que sense la introducció, la resta de l'obra no podria ser igual, ja que aquesta engendra un element crucial que, establint nombroses relacions amb la resta de l'obra, serà decisiu per a la creació de la gran forma, i contribuirà així a crear unitat.Resumen
El objetivo del presente trabajo es descubrir el sentido musical de las introducciones lentas en las cuatro sinfonías de Beethoven: la Primera, la Segunda, la Cuarta y la Séptima. Analizaremos la repercusión de los elementos rítmicos, motívicos, melódicos y armónicos que se muestran en las introducciones y que aportan una identidad única a la obra con la cual el compositor será muy consecuente. De esta manera, entenderemos que, sin la introducción, el resto de la obra no podría ser igual, ya que esta engendra un elemento crucial que, estableciendo numerosas relaciones con el resto de la obra, será decisivo para la creación de la gran forma, contribuyendo así a crear unidad.Abstract
The aim of the present study is to uncover the musical significance of the slow introductions in Beethoven’s four symphonies: the First, Second, Fourth, and Seventh. This analysis explores the impact of rhythmic, motivic, melodic, and harmonic elements presented in the introductions, which provide each work with a unique identity to which the composer remains remarkably consistent. In this way, we will understand that without the introduction, the rest of the work could not be the same, as it generates a crucial element that, by establishing numerous connections with the remainder of the symphony, becomes decisive in shaping the large-scale form and thereby creating unity.Autor/a
Llengua
Castellà
Data de publicació
2023-06Extensió
78 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
15.07Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Schubert i les seves composicions per a violí
Rodríguez Masafrets, Ariadna (2013-07-17)Amb aquest projecte he volgut aproximar-me al repertori de cambra per violí i piano del compositor vienès Franz Schubert. Les tres obres escollides són poc habituals a les sales de concert, en part per ...Con este proyecto he querido aproximarme al repertorio de cámara para violín y piano del compositor vienés Franz Schubert. Las tres obras escogidas son poco habituales en las salas de concierto, en parte ...My intention with this project was to get closer to the chamber music repertoire for violin and piano written by the Viennese composer Franz Schubert. The three pieces I’ve chosen are not habitual in ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d’estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit d’interpretació ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, centrándolo en la musicología feminista como campo de estudio y poniéndolo en relación con mi ámbito: la ...In this project, I have tried to dive into gender studies related to music, focusing on feminist musicology as a field of study and relating it to my area of expertise, classical and contemporary violin ... -
Música y espiritualidad en la obra de Fernando Sor (1778-1839): un estudio preliminar
Bettinotti Farell, Juan Pablo (2021-09)En aquest treball s'estudia l'espiritualitat present en l'obra per a guitarra de Ferran Sor, a través de la seva producció religiosa —la que es conserva fins a l'actualitat— i de la seva música per a ...En este trabajo se estudia la espiritualidad presente en la obra para guitarra de Fernando Sor, a través de su producción religiosa —la que se conserva hasta la actualidad— y de su música para guitarra. ...This work studies the spirituality present in Fernando Sor's guitar works, through his religious production —which is preserved to this day— and his music for guitar. This production is fully part of ...





