Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola d'Educació Especial Plançó
dc.contributorCentre Educatiu i Terapèutic Carrilet
dc.contributorCDIAP Sant Joan
dc.contributorSocietat Catalana de Pediatria
dc.contributorAprenem Autisme
dc.contributorFederació Catalana d'Autisme
dc.contributorEscola Bressol el Rossinyol (Santa Coloma de Queralt)
dc.contributor.authorDepartament d’Educació i Formació Professional. Direcció General d’Educació Inclusiva
dc.contributor.authorCentre de Recursos Educatius per al Trastorn del Desenvolupament i la Conducta - CRETDIC
dc.date.accessioned2025-09-15T07:04:23Z
dc.date.available2025-09-15T07:04:23Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.citationComprendre i acompanyar l'alumnat amb trastorn de l'espectre autista: orientacions per planificar la resposta educativa als centres. Barcelona: Departament d'Educació i Formació Professional, 2025.ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7390
dc.description.abstractEl trastorn de l'espectre autista representa una condició complexa que aglutina un conjunt de trets que es poden projectar en un ampli repertori d'intensitats. Per tant, no tot l'alumnat amb TEA té les mateixes característiques. En conseqüència, davant d'aquesta àmplia heterogeneïtat no pot existir una única resposta educativa que s'ajusti a la totalitat dels infants i adolescents amb TEA. En aquest sentit, és fonamental conèixer la singularitat personal de cadascun dels infants o joves, per ajustar de forma individualitzada una resposta educativa. L'expressió entendre per atendre representa un dels principis fonamentals que ha d'orientar el disseny de les respostes educatives dirigides a l'alumnat amb TEA. Oferir els coneixements bàsics que ajudin els i les docents a entendre la manera de fer i entendre de l'alumnat amb TEA esdevé un dels objectius principals d'aquest document. L'altre objectiu que aborda aquest document és definir els elements i eixos clau que la resposta educativa ha de tenir en compte a l'hora d'ajustar l'entorn escolar perquè faciliti que l'alumnat amb autisme participi i aprengui. Tot l'alumnat, siguin quines siguin les seves característiques, té el potencial per aprendre i desenvolupar millors destreses si les intervencions educatives s'ajusten als seus estils d'aprenentatge. Resultarà fonamental mirar la persona i la seva experiència vital més enllà del diagnòstic per assegurar la seva participació i benestar en un entorn escolar per a tothom.ca
dc.format.extent62 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherDepartament d'Educació i Formació Professionalca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleComprendre i acompanyar l'alumnat amb trastorn de l'espectre autista: orientacions per planificar la resposta educativa als centresca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.lemacTrastorns de l'espectre autistaca


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/