L'intèrpret com a transeünt d'una promenade espaciotemporal
Otros títulos
L'espacialitat en la música : del temps al so
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resumen
Aquest treball suggereix l’existència d’una assumpció implícita de la consciència d’espai en la interpretació musical. A través de l’espacialitat del so, la música assoleix la seva doble condició de diacrònica i sincrònica, esdevenint, així, espacial. Un cop exposat el concepte de musi-tectura o la relació entre l’arquitectura i la música, i desgranades diverses i múltiples manifestacions de l’espacialitat en la música, il·lustrades amb imatges i referències arquitectòniques, el treball aplica, a la interpretació musical, el concepte de promenade arquitectònica, emprant models concrets com són el projecte final d'arquitectura de l’autor del present treball i Quadres d’una exposició de Mússorgski, endinsant-nos en les qualitats integradores, transformadores i trans-escalars de la promenade espaciotemporal.
El presente trabajo sugiere la existencia de una asunción implícita de la conciencia de espacio en la interpretación musical. A través de la espacialidad del sonido, la música alcanza su doble condición de diacrónica y sincrónica, transformándose, así, en espacial. Una vez expuesto el concepto de musi-tectura o la relación entre la arquitectura y la música, y tras desgranar múltiples y diversas manifestaciones de la espacialidad en la música, ilustradas mediante imágenes y referencias arquitectónicas, el trabajo aplica a la interpretación musical el concepto de promenade arquitectónica, utilizando modelos concretos como son el proyecto final de arquitectura del autor del presente trabajo y Cuadros de una exposición de Mussorgsky, adentrándose en la cualidades integradoras, transformadoras y transescalares de la promenade espaciotemporal.
The aim of this paper is to suggest the existence of an implicit assumption of a conscience of Space in musical interpretation –often called performance. By means of the spatiality of sound, Music reaches its double condition of both diachronic and synchronic, thus becoming spatial. Once having exposed the concept of Musi-tecture or the relationship between Architecture and Music, and presented the diverse and multiple manifestations of spatiality in Music, depicted by architectural images and references, the paper applies to musical interpretation the concept of architectural promenade, using specific models such as the author’s Architecture final project and Pictures at an Exhibition by Mussorgsky, exploring the integrative, transforming and transcalar qualities of spatial-temporal promenade.
Autor/a
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2017-06Extensión
90 p.
Materias (LEMAC)
Documentos para descargar
10.61Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Ressituant l'intèrpret : la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes
Alcañiz i Macias, Nina (2022-06)“Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes representen un punt ...“Resituando la/el intérprete” replantea los límites de la interpretación musical en el ámbito de la música clásica a partir de los escritos de Roland Barthes. Si bien las reflexiones barthesianas ..."Reframing the performer" reconsiders the limits of musical performance within the classical music field through Roland Barthes’ writings. While Barthesian reflections represent a starting point, ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ... -
Construyendo una interpretación : del texto escrito al discurso sonoro
Ureña Peñalva, Belén (2018-06)El presente trabajo propone la implantación de un plan de estudio estructurado para conseguir mejorar el rendimiento interpretativo. Las estrategias aplicadas han tenido en cuenta factores psicológicos, ...El present treball proposa la implantació d'un pla d'estudi estructurat per aconseguir millorar el rendiment interpretatiu. Les estratègies aplicades han tingut en compte factors psicològics, fisiològics ...This work proposes the implementation of a structured study plan to improve the capacity of performance. The strategies applied have taken into account psychological, physiological and instrumental ...