L'acord místic : una aproximació estilística al llenguatge d'Skriabin
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
L'objectiu d'aquest treball és definir l'estil del compositor Aleksandr Skriabin (1871-1915) des de l'anàlisi comparatiu, discernint els trets diferencials que fan tan reconeixible la seva música. Alhora es relacionen aquestes característiques estilístiques amb diversos conceptes i idees de la filosofia del compositor. La primera part és un estudi del context cultural en el qual va emergir la figura d'Skriabin, i del seu pensament i doctrina artística, mentre que la segona part analitza les obres d'Skriabin en diversos paràmetres com l'harmonia, la textura, el ritme o la forma.
The aim of this paper is to define the style of composer Alexander Scriabin (1871-1915) through comparative analysis, by distinguishing the differential features that make his music so recognizable. At the same time these stylistic characteristics are
linked to several concepts and ideas of the composers philosophy. The first part is a study of the cultural context in which the figure of Scriabin emerged and of his thought and artistic doctrine, while the second part analyses the works of Scriabin in different parameters like harmony, texture, rhythm and form.
El objetivo de este trabajo es definir el estilo del compositor Aleksandr Skriabin (1871-1915) desde el análisis comparativo, discerniendo las particularidades que hacen su musica tan reconocible. Al mismo tiempo, se relacionan estas características estilísticas con diversos conceptos y ideas de la filosofía del compositor. La primera parte es un estudio del contexto cultural en el cual emergió la figura de Skriabin, y de su pensamiento y doctrina artística, mientras que la segunda parte analiza las obras de Skriabin en diversos parámetros como la armonía, la textura, el ritmo y la forma.
Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2019-06Extensió
74 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
15.43Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Txaikovski : els concerts per a piano i orquestra : arrels, inspiracions i influències
Vilamala Blanco, Hug (2013-07-23)La intenció d’aquest projecte final és donar més informació sobre els concerts de Txaikovski per a Piano i Orquestra a través d’ una contextualització socio-cultural, una recerca entorn a les inspiracions ...La intención de este proyecto final es la de proporcionar más información sobre los conciertos de Chaikovsky para Piano y Orquestra a través de una contextualización socio-cultural, una búsqueda entorno ...The aim of this final project is to provide more information about Tchaikovsky’ s piano concertos through a sociocultural contextualization, a research based on his aesthetic inspirations and his concerts ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d'estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit, interpretació ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, focalizándolo en la musicología feminista como campo de estudio y relacionándolo con mi ámbito, interpretación ...In this project I have tried to dive into the gender studies related to music, focusing on feminist musicology as study field and relating it to my study area, classical and contemporary violin ... -
Gustav Leonhardt i els seus registres discogràfics de J.S. Bach : una aproximació estilística a les gravacions de la partita BWV 829
Hernández Barrios, Irene (2017-11-27)Gustav Leonhardt (1928-2012) ha estat un dels pioners en el revival de la música antiga i és una figura clau en el desenvolupament de la interpretació de la música per a clavicèmbal en la segona meitat ...Gustav Leonhardt (1928-2012) ha sido uno de los pioneros en el revival de la música antigua y una figura clave para el desarrollo de la interpretación de la música para clavecín de la segunda mitad del ...Gustav Leonhardt (1928-2012) has been one of the pioneers of the early music revival and a key figure in the development of the interpretation of music for harpsichord in the second half of 20th century. ...