Francesc Nonell i Sisa
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball és el resultat d’una recerca sobre el meu besavi, Francesc Nonell i Sisa: la seva obra, el paper secundari que va desenvolupar en l’àmbit musical barceloní d’abans de la Guerra Civil –en especial quan va ser secretari de l’Associació Obrera de Concerts– i la seva relació amb grans figures, com Pau Casals. Per obtenir informació he fet una indexació i anàlisi de documentació provinent del fons familiar, fons d’arxiu públics, i entrevistes a un testimoni directe, la meva àvia. Gràcies a això, he pogut saber que l’obra de Nonell va ser important perquè fou el primer en escriure les actes de l’Obrera en català i en fer-les més extenses i detallades que qualsevol del secretaris anteriors, creant a més a més un recull de memòries editades. També he arribat a la conclusió que va tenir una relació amb Pau Casals que va anar més enllà del treball conjunt a l’Associació Obrera de
Concerts, mantenint contacte epistolar durant la postguerra.
Este trabajo es el resultado de una investigación sobre mi bisabuelo, Francesc Nonell i Sisa: su obra, el papel secundario que desarrolló en el ámbito musical barcelonés de antes de la Guerra Civil –en especial cuando fue secretario de la Associació Obrera de Concerts– y su relación con grandes figuras, como Pau Casals. Para obtener información, he hecho una indexación y un análisis de documentación proveniente del fondo familiar, fondos de archivo públicos, sin olvidar también las entrevistas con un testigo directo, mi abuela. Eso me ha permitido saber que la obra de Nonell tuvo importancia debido a que él fue el primero en escribir las actas de la Obrera en catalán y en hacerlas más extensas y detalladas que cualquiera de los secretarios anteriores, creando además un recopilación de memorias editadas. Asimismo, también he llegado a la conclusión de que tuvo una relación con Pau Casals que fue más allá del trabajo conjunto en la Asociación Obrera de Conciertos, manteniendo contacto epistolar durante la posguerra.
This work is the result of research on the figure of my grandfather, Francesc Nonell i Sisa: his work, the secondary role he developed in the music's field in Barcelona before the Civil War –specially in the Associació Obrera de Concerts– and its
relationship with great figures such as Pau Casals. In order to get information, I indexed and analysed documents from family and public files, as well as interviews with my grandmother. Thanks to this, I learned that Nonell's work was important because he was the first to write the “Obrera’s” minutes in Catalan and to make them more extensive and detailed than any previous secretary did, as well as creating a compilation of minutes edited by himself. In addition, I have come to the conclusion that he had a relationship with Pau Casals beyond the work in the Associació Obrera de Concerts maintaining epistolary contact with him after the war.
Author
Language
Catalan
Publication date
2017-06Extension
34 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.984Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets ... -
Els germans Petrides a Barcelona : dos trompistes bohemis al Teatre de la Santa Creu (1794-1798)
Reche Antón, José (2011-12-16)Aquest treball documenta l’estada a Barcelona, entre el 1794 i 1798, dels germans Joseph i Peter Petrides, trompistes nascuts a Praga. L’excepcional trajectòria d’ambdós a la capital catalana, com a ...El presente trabajo documenta el período en Barcelona, entre 794 y 1798, de los hermanos Joseph y Peter Petrides, trompistas nacidos en Praga. La excepcional trayectoria de ambos en la capital catalana, ...This paper enlightens the period 1794-1798, when the brothers Joseph and Peter Petrides stayed in Barcelona. The two hornplayers, born in Prague, were members of the Santa Creu Theatre orchestra and ... -
Shostakovich i el violí : el Concert per a violí núm. 1 op. 77 i els Preludis op. 34
Puente Encinas, Sergi (2012-01-03)L’objectiu del projecte final titulat Shostakovich i el violí és l’estudi de la vida, el context històric i l’obra del cèlebre compositor rus Dmitri Shostakovich, parant una especial atenció en dues de ...El objetivo del proyecto final titulado Shostakovich i el violí es el estudio de la vida, el contexto histórico y la obra del célebre compositor ruso Dmitri Shostakovich, poniendo especial atención en ...The goal of this project entitled Shostakovich i el violí is the study of the life, historical context and work of the famous Russian composer Dmitri Shostakovich, paying special attention to two of his ...