El acceso al grado superior de música
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
El objetivo de este trabajo se centra en analizar el procedimiento de acceso a los conservatorios superiores de música públicos de España, con los propósitos principales de
conocer qué ejercicios concretos se programan en los exámenes de acceso, y de determinar si existe uniformidad en las pruebas de acceso a nivel nacional.
Para ello se han recogido los datos pertinentes a través de los portales web de los conservatorios superiores y los Boletines Oficiales de educación de cada comunidad autónoma, y se han expuesto en distintos gráficos y tablas que permiten una comparación
directa y muy visual. En última instancia, se ha analizado el contenido de estos datos,
llegando a la conclusión de que hay una gran heterogeneidad a nivel general pero que
se observan tendencias hacia 2 modelos diferenciados de acceso al grado superior de
música.
L’objectiu d’aquest treball es centra en analitzar el procediment d’accés als conservatoris superiors públics d’Espanya, amb els propòsits principals de conèixer quins exercicis
concrets es programen en aquests exàmens d’accés, i de determinar si existeix uniformitat en les proves d’accés a nivell nacional.
Per a dur-ho a terme, s’han recollit les dades pertinents a través dels portals web dels
conservatoris superiors i del Butlletins Oficials d’educació de cada comunitat autònoma,
i s’han exposat en diferents gràfics i taules que permeten una comparació directa i molt
visual. En última instància, s’ha analitzat el contingut d’aquestes dades, arribant a la
conclusió que hi ha una gran heterogeneïtat a nivell general però que s’observen tendències cap a 2 models diferenciats d’accés al grau superior de música.
This project aims to analyze the different assessment procedures to access high education level at Spanish Conservatories, for the purpose of knowing which specific exercises
are set in those exams, and of establishing whether there’s evenness in the entrance
tests nationwide.
To achieve those goals, relevant data have been collected through the websites of the
studied conservatories and the education Official Gazettes of each autonomous community. These data have been exposed in diagrams and charts, which allow a direct and
visual comparison. Ultimately, those graphs have been analyzed, reaching a conclusion
that shows up a great heterogeneity overall, but also the identification of two distinct
models of accessing the superior grade of music.
Author
Language
Spanish
Publication date
2022-06Extension
56 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.837Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Sonologia: ensenyaments artístics superiors, ensenyaments superiors MUSL GSO0
Departament d'Educació (2024-06) -
Pedagogia: ensenyaments artístics superiors, ensenyaments superiors MUSL GPE0
Departament d'Educació (2024-06) -
Pedagogia: ensenyaments artístics superiors, ensenyaments superiors MUSL GPE0 (2021)
Departament d'Educació (2021-08-18)