La influència del treball amb el broquet en el trombó : quin és el seu benefici real?


Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Després d’anys com a alumne de molts i diferents tipus de professors, l’autor s’adona del debat i la diversitat d’opinions al voltant de la pràctica amb el broquet per part dels instrumentistes de vent metall. Aquest treball pretén clarificar, de manera
científica, si practicar amb el broquet és beneficiós per a aquest sector de músics. A partir d’onze gravacions realitzades a trombonistes de diferent grau de coneixement, els quals toquen abans i després de practicar amb el broquet, s’analitza el seu so i es determina si aquesta pràctica ha influït en l’afinació, en l’atac i en la qualitat del so en diversos contexts. Després d’aquest estudi, es conclou que els aspectes sonors que més benefici obtenen de treballar amb el broquet són l’atac i la qualitat del so. A més, el treball és completa amb cinc entrevistes a diferents professionals del trombó i amb una enquesta dirigida a la comunitat d’instrumentistes de vent metall.
Después de años como alumno de muchos y diferentes tipos de profesores, el autor se da cuenta del debate y la diversidad de opiniones alrededor de la práctica con la boquilla por parte de los instrumentistas de viento metal. Este trabajo pretende
clarificar, de manera científica, si practicar con la boquilla es beneficioso para este sector de músicos. A partir de once grabaciones realizadas a trombonistas de diferente grado de conocimiento, los cuáles tocan antes y después de practicar con la boquilla, se analiza su sonido y se determina si esta práctica ha influido en la afinación, en el ataque de la nota y en la calidad del sonido en varios contextos. Después de este estudio, se concluye que los aspectos sonoros que más beneficio obtienen de trabajar con la boquilla son el ataque de la nota y la calidad del sonido. Además, el trabajo se completa con cinco entrevistas a diferentes profesionales del trombón y con una encuesta dirigida a la comunidad de instrumentistas de viento metal.
After years as student of many and different type of professors, the author realises the debate and the diversity of opinions that surrounds practising with the mouthpiece for brass players. This work pretend to clarify, in a scientific way, whether practising with the mouthpiece is beneficial for this group of musicians. From eleven recordings made by trombone players of different level of knowledge, who play before and after practising with the mouthpiece, their sound is analysed and it is determined whether this practice influences the intonation, the attack and the quality of the sound produced in different contexts. Afterwards this study, it is concluded that the most beneficiated characteristics of the sound are its attack and its quality. Furthermore, the work is completed with five interviews to some professional trombone players and with a survey addressed to the brass players’ community.
Author
Language
Catalan
Publication date
2015-07-27Extension
48 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.256Mb
PF Pau Romero Andreu_Annex.pdf
7.773Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Las cuerdas del violín barroco
Vilar Segura, Víctor (2019-06)Las cuerdas son un elemento clave para la práctica histórica del violín. Sin embargo, no ha sobrevivido ninguna a nuestros días, por lo es necesaria una investigación interdisciplinar para conocer cómo ...Les cordes són un element clau per a la pràctica històrica del violí. Malgrat això, no ha sobreviscut cap als nostres dies, pel que és necessària una investigació interdisciplinària per a conèixer com ...Strings are a fundamental part of the historical violin performance. However, none of them has survived to the present, so an interdisciplinary investigation is necessary just to know a little about ... -
L’alè del clarinet : la respiració en la interpretació musical amb el clarinet
Belmonte i Llongueras, Núria (2013-07-24)El projecte és una proposta d’exploració i reflexió personal sobre la respiració en la interpretació musical amb el clarinet i els aspectes corporals i pedagògics relacionats que fan possible l’estat ...El proyecto es una propuesta de exploración y reflexión personal sobre la respiración en la interpretación musical con el clarinete y los aspectos corporales y pedagógicos relacionados que hacen posible ...This project is a proposal of a research in a personal approach about the breathing in musical performance with the clarinet and corporal and pedagogic related aspects. They allow the necessary psychophysics ... -
Construyendo una interpretación : del texto escrito al discurso sonoro
Ureña Peñalva, Belén (2018-06)El presente trabajo propone la implantación de un plan de estudio estructurado para conseguir mejorar el rendimiento interpretativo. Las estrategias aplicadas han tenido en cuenta factores psicológicos, ...El present treball proposa la implantació d'un pla d'estudi estructurat per aconseguir millorar el rendiment interpretatiu. Les estratègies aplicades han tingut en compte factors psicològics, fisiològics ...This work proposes the implementation of a structured study plan to improve the capacity of performance. The strategies applied have taken into account psychological, physiological and instrumental ...