Eguzkirantz: el saxofón en la música clásica: en busca de una escritura idiomática
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
En este trabajo seguiremos la evolución del saxofón, desde sus inicios como instrumento de refuerzo dentro de la orquesta sinfónica hasta la época actual donde ha alcanzado una singularidad técnica y expresiva. Aunque desde sus orígenes el instrumento causó curiosidad y fascinación entre los compositores, el desconocimiento de su técnica provocó que la mayoría de obras estuvieran influenciadas por lenguajes de otros instrumentos orquestales. Por suerte, a lo largo de la historia el lenguaje saxofonístico clásico ha ido evolucionando gracias a la colaboración entre intérpretes y compositores, hasta convertirse en algo propio y único, consiguiendo así explotar al máximo las capacidades de este instrumento y su versatilidad.
En aquest treball seguirem l'evolució del saxo, des dels seus inicis com instrument de reforç dins de l'orquestra simfònica fins l'època actual, on ha obtingut una singularitat tècnica i expressiva pròpia. Malgrat que des dels seus orígens, l'instrument va causar curiositat i fascinació entre els compositors, el desconeixement tècnic va provocar que la majoria d'obres que s'escrivien estiguessin influenciades per llenguatges propis d'altres instruments orquestrals. Per sort, al llarg de la història el llenguatge saxofonístic clàssic ha anat evolucionant gràcies al diàleg entre intèrprets i compositors, fins convertir-se en quelcom propi i únic, aconseguint d'aquesta manera explotar al màxim les capacitats d'aquest instrument i la seva versatilitat.
In this work we will explore the evolution of the saxophone from its invention as a reinforcing instrument within the symphony orchestra to the present day, where it has reached a high technical and expressive standard. Although since its creation the instrument caused curiosity and fascination between composers, the ignorance of its technique lead to the majority of works written for it to be influenced by languages of other orchestral instruments. Fortunately throughout history the language of the classical saxophonist has evolved, thanks to the collaboration between performers and composers, to become something original and unique and thus fully exploiting the capabilities and versatility of this instrument.
Author
Language
Spanish
Publication date
2015-07-15Extension
51 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.714Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Per què llegim Homer i toquem Bach? Una comparació entre clàssics des de la relativització de la tradició en el repertori oboístic
Bartolí Masons, Gemma (2013-07-10)L'objectiu d'aquest projecte és dur a terme una comparació entre els clàssics que trobem en el món literari i musical, i els clàssics que hem acabat establint al llarg de la tradició en el repertori de ...El objetivo de este proyecto es llevar a cabo una comparación entre los clásicos que encontramos en el mundo literario y musical, y los clásicos que hemos acabado estableciendo a lo largo de la tradición ...The aim of this project is to conduct a comparison between classics found in the literarure and music and the ones we have finished setting along tradition in the oboe repertoire. From a research and ... -
Abans del jazz: el saxo en l'òpera francesa del segle XIX
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2016-06)El saxòfon, inventat a mitjans del segle XIX, va ser utilitzat abans en l’òpera que en la música orquestral. En aquest treball s’ha pretès elaborar un llistat amb les òperes en les quals hi intervé ...El saxofón, inventado a mediados del siglo XIX, fue utilizado antes en la ópera que en la música orquestal. En este trabajo se ha pretendido elaborar un listado con las óperas en las que interviene el ...The saxophone, invented in the mid-nineteenth century, it was used earlier in the opera than in orchestral music. In this work it has tried to develop a list of operas in which the instrument takes part ... -
El concert simfònic com a model de recepció de la música clàssica: assaig d'una crítica
Ramos Pardo, Gerard (2015-07-08)