Diferencias de articulación entre Franz Schubert y Robert Schumann: una aproximación a la Sonata para arpeggione D.821 y las Märchenbilder op.113
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Aquest treball neix del desig d'establir una relació entre el meu Treball Final de Grau i el meu Recital Final de Grau. L'elecció de les obres del meu Recital Final, que són la Sonata per a arpeggione D. 821 de Franz Schubert i les Märchenbilder op. 133 de Robert Schumann, em va portar a decidir en què basar l'estudi de recerca del present treball. En aquest document es presentaran les diferències d'articulació entre els compositors Franz Schubert i Robert Schumann. La informació deriva de la investigació de diferents escrits que tracten sobre l'articulació i de la relació entre signes que indiquen articulació i el seu significat en les obres que es proposen d'ambdós compositors.Resumen
Este trabajo nace del deseo de establecer una relación entre mi Trabajo Final de Grado y mi Recital Final de Grado. La elección de las obras de mi Recital Final, que son la Sonata para arpeggione D. 821 de Franz Schubert y las Märchenbilder op. 133 de Robert Schumann, me llevó a decidir en qué basar el estudio de investigación del presente trabajo. En este documento se presentan las diferencias de articulación entre los compositores Franz Schubert y Robert Schumann. La información deriva de la investigación de diferentes escritos que tratan sobre la articulación y de la relación entre signos que indican articulación y su significado en las obras que se proponen de ambos compositores.Abstract
This dissertation is born from the desire to establish a relationship between my Final Degree Project and my Final Degree Recital. The choice of the pieces for my Final Recital, which are the Arpeggione Sonata D. 821 by Franz Schubert and the Märchenbilder op. 113 by Robert Schumann, led me to decide on what to base the research study of this project. In this document the differences in articulation between the composers Franz Schubert and Robert Schumann will be presented. The information derives from the investigation of different writings that deal with articulation and the relationship between signs that indicate articulation and their meaning in the works proposed by both composers.Autor/a
Llengua
Castellà
Data de publicació
2021-06Extensió
60 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Documents per descarregar
3.519Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Las dos versiones de la Cuarta Sinfonía de Robert Schumann: primer caso de revisión de una sinfonía por parte del propio compositor
Beriso Ros, Pedro Manuel (2011-12-20)La Quarta Simfonia de Robert Schumann ha estat una obra clau del repertori orquestral des de la seva triomfal estrena l'any 1853, considerant-se una de les millors creacions del compositor. No obstant, ...Robert Schumann's 4th Symphony has been a keystone of the orchestral repertoire ever since its triumphal premiere in 1853, being considered one of his best creations. However, what is not so well known ...La Cuarta Sinfonía de Robert Schumann ha sido una obra clave del repertorio orquestal desde su triunfal estreno en 1853, considerándose una de las mejores creaciones del compositor. Sin embargo, no es ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ... -
La dualidad de Robert Schumann: genio y locura, una gran simbiosis
Sansano Navarro, Alba (2015-07-14)L’artista romàntic és la inspiració, la bogeria, la passió. És el geni, el visionari, l’incomprès. En aquest treball, es personifiquen totes aquestes característiques en una única figura, la de Robert ...The romantic artist is the inspiration, the madness, the passion. He is the genius, the visionary, misunderstood. In this thesis, all these characteristics are personified in Robert Schumann’s character ...El artista romántico es la inspiración, la locura, la pasión. Es el genio, el visionario, el incomprendido. En este trabajo, se personifican todas estas características en una sola figura, la de Robert ...





