Els germans Petrides a Barcelona: dos trompistes bohemis al Teatre de la Santa Creu (1794-1798)


Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Aquest treball documenta l’estada a Barcelona, entre 1794 i 1798, dels germans Joseph i Peter Petrides, trompistes nascuts a Praga. L’excepcional trajectòria d’ambdós a la capital catalana, com a membres de l’orquestra del Teatre de la Santa Creu i com a solistes destacats, il·lustra el desenvolupament de l’ofici de músic a la ciutat durant l’última dècada del segle XVIII.Resumen
El presente trabajo documenta el período en Barcelona, entre 1794 y 1798, de los hermanos Joseph y Peter Petrides, trompistas nacidos en Praga. La excepcional trayectoria de ambos en la capital catalana, como miembros de la orquesta del Teatre de la Santa Creu y como solistas destacados, ilustra el desarrollo del oficio de músico en la ciudad durante la última década del siglo XVIII.Abstract
This paper focuses on the period 1794–1798, when the brothers Joseph and Peter Petrides stayed in Barcelona. The two trumpet players, born in Prague, were members of the Santa Creu Theatre orchestra and played a very important role as soloists in the city. Their remarkable careers contributed to the development of musicians’ professional activities in Barcelona during the late 18th century.Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2011-12-16Extensió
106 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
13.74Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
La pràctica interpretativa de les cadenzas dels concerts per a violí de W.A. Mozart
Consegal Pérez, Jordi (2018-06)Els concerts per a violí de Mozart plantegen un problema interpretatiu que sovint ha quedat en un segon pla immerescut: el problema de la cadenza. Com que no disposem de cap cadenza escrita pel compositor ...Los conciertos para violín de Mozart plantean un problema interpretativo que a menudo ha quedado en un inmerecido segundo plano: el problema de la cadenza. Al no disponer de ninguna cadenza escrita por ...The Mozart violin concertos lay out a problem which has frequently been left in an undeserved background: the problem of cadenzas. Given that there are no cadenzas written by the composer for these ... -
Bartók i els seus dos últims concerts
Mauri Galik, Agnès (2013-07-16)La idea inicial d’aquest projecte rau en el meu interès per aprofundir en dues obres: una, escrita per a viola, i l’altra, per a piano. La controvèrsia musicològica sobre l’autenticitat del Concert per ...La idea inicial de este proyecto ha consistido en mi interés por profundizar en dos obras: una, escrita para viola, y la otra, para piano. La controversia musicológica sobre la autenticidad del Concierto ...The initial idea of this project lies in my interest in studying two works in depth: one of them written for viola and the other for piano. The musicological controversy about the authenticity of the ... -
Veus andrògines? La performance musical com a creadora d'identitats de gènere en els contratenors actuals
Planas Pla, Ferran (2019-06)Aquest treball té la intenció d'explorar el concepte de performance musical, entesa des d'un punt de vista el més ampli possible, com a creadora d'identitats de gènere. El centre d'aquest treball és un ...Este trabajo tiene la intención de explorar el concepto de performance musical, entendido desde un punto de vista lo más amplio posible, como creadora de identidades de género. El centro de este trabajo ...In this undergraduate dissertation, I want to explore the concept of musical performance in its widest sense as a creator of gender identities. The core of this dissertation is a case study of four ...





