Percussió historiquè?: proposta interpretativa i de notació de la pandereta històrica
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
Aquest projecte és fruit de la meva necessitat de buscar amb el meu instrument, la percussió, i més concretament amb la pandereta, recursos tècnics i interpretatius per abordar la interpretació de la música antiga. Com a punt de partida, he analitzat iconografia i algunes fonts literàries per tal d’entendre i poder explicar el que s’entén quan parlem de la percussió històrica. Posteriorment, s’observen algunes pràctiques encara existents en les tradicions musicals italianes i àrabs, i com aquestes poden ser el punt de partida per a configurar una manera pròpia i moderna d’interpretar i anotar la música històrica.Resumen
Este proyecto es el fruto de mi necesidad de buscar con mi instrumento, la percusión, y más concretamente con la pandereta, recursos técnicos e interpretativos para abordar la interpretación de la música antigua. Como punto de partida, he analizado iconografía y algunas fuentes literarias para entender y poder explicar lo que entendemos cuando nos referimos a la percusión histórica. Posteriormente, se observan algunas prácticas todavía existentes en las tradiciones musicales italianas y árabes, y cómo esas pueden ser el punto de partida para configurar una manera propia y moderna de interpretar y anotar la música histórica.Abstract
This project is the result of my need to explore, with my instrument—percussion, and more specifically the tambourine—interpretive and technical resources to address the performance of early music. As a starting point, I have analyzed some iconography and literary sources to understand and explain what is meant when we talk about historical percussion. I then observe some practices that still exist in Italian and Arabic musical traditions, and how these can serve as the starting point for developing my personal and modern approach to interpreting and notating historical music.Autor/a
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2014-02-20Extensión
54 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Documentos para descargar
3.035Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG [237]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
El bajón tapado: aproximació a una tècnica interpretativa oblidada
Llofriu Prohens, Antoni (2021-06) -
Coreografiant el passat: la dansa a la cort de Lluís XIV : notació i criteris d'interpretació
Sintes Ferrarons, Laura (2014-04-10)Aquest projecte estudia la dansa francesa dels segles XVII i XVIII i la seva relació amb la interpretació musical. A partir de les fonts de l’època (tractats, coreografies i testimonis) s’han analitzat ...Este proyecto estudia la danza francesa de los siglos XVII y XVIII y su relación con la interpretación musical. A partir de las fuentes de la época (tratados, coreografías y testimonios) se han analizado ...This project studies French dance of the seventeenth and eighteenth centuries and its relation to musical performance. From contemporary sources (treatises, choreographies, and testimonials), the ... -
Veus andrògines? La performance musical com a creadora d'identitats de gènere en els contratenors actuals
Planas Pla, Ferran (2019-06)Aquest treball té la intenció d'explorar el concepte de performance musical, entesa des d'un punt de vista el més ampli possible, com a creadora d'identitats de gènere. El centre d'aquest treball és un ...Este trabajo tiene la intención de explorar el concepto de performance musical, entendido desde un punto de vista lo más amplio posible, como creadora de identidades de género. El centro de este trabajo ...In this undergraduate dissertation, I want to explore the concept of musical performance in its widest sense as a creator of gender identities. The core of this dissertation is a case study of four ...





