Mostrar el registro sencillo del ítem
Percussió historiquè?: proposta interpretativa i de notació de la pandereta històrica
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Estevan, Pedro | |
| dc.contributor.author | Olivé Aymerich, Pere | |
| dc.date.accessioned | 2014-02-20T14:07:34Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:23:03Z | |
| dc.date.available | 2014-02-20T14:07:34Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:23:03Z | |
| dc.date.created | 2013-06 | |
| dc.date.issued | 2014-02-20 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7208 | |
| dc.description.abstract | Aquest projecte és fruit de la meva necessitat de buscar amb el meu instrument, la percussió, i més concretament amb la pandereta, recursos tècnics i interpretatius per abordar la interpretació de la música antiga. Com a punt de partida, he analitzat iconografia i algunes fonts literàries per tal d’entendre i poder explicar el que s’entén quan parlem de la percussió històrica. Posteriorment, s’observen algunes pràctiques encara existents en les tradicions musicals italianes i àrabs, i com aquestes poden ser el punt de partida per a configurar una manera pròpia i moderna d’interpretar i anotar la música històrica. | ca |
| dc.description.abstract | Este proyecto es el fruto de mi necesidad de buscar con mi instrumento, la percusión, y más concretamente con la pandereta, recursos técnicos e interpretativos para abordar la interpretación de la música antigua. Como punto de partida, he analizado iconografía y algunas fuentes literarias para entender y poder explicar lo que entendemos cuando nos referimos a la percusión histórica. Posteriormente, se observan algunas prácticas todavía existentes en las tradiciones musicales italianas y árabes, y cómo esas pueden ser el punto de partida para configurar una manera propia y moderna de interpretar y anotar la música histórica. | spa |
| dc.description.abstract | This project is the result of my need to explore, with my instrument—percussion, and more specifically the tambourine—interpretive and technical resources to address the performance of early music. As a starting point, I have analyzed some iconography and literary sources to understand and explain what is meant when we talk about historical percussion. I then observe some practices that still exist in Italian and Arabic musical traditions, and how these can serve as the starting point for developing my personal and modern approach to interpreting and notating historical music. | eng |
| dc.format.extent | 54 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música antiga | |
| dc.title | Percussió historiquè?: proposta interpretativa i de notació de la pandereta històrica | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Percussió--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) | |
| dc.subject.lemac | Música--S. XII-S. XVIII | |
| dc.subject.lemac | Música en l'art | |
| dc.subject.lemac | Percussió--Ensenyament | |
| dc.subject.lemac | Notació musical |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





