Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorLópez Cano, Rubén, 1966-
dc.contributorUniversitat Autònoma de Barcelona
dc.contributor.authorColonna, Valentina
dc.date.accessioned2015-02-18T16:11:01Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:22:00Z
dc.date.available2015-02-18T16:11:01Z
dc.date.available2025-03-14T11:22:00Z
dc.date.created2014-06
dc.date.issued2015-02-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7197
dc.description.abstractAquesta tesi té com a objectiu estudiar el ball de la sarabanda com una obra mestra de la música, la retòrica i la poesia a tres de les Sechs Partiten für Klavier de J.S. Bach (BWV 825-830). L'estudi realitzat és bàsicament retòric: permet trobar i interpretar l'estructura oratoripoètica del discurs musical-literari als tres balls escollits i també marcar els aspectes més comuns de la rítmica i de l'ornatus. L'enfocament permet observar, amb una mirada de comparació, la presència d'un camí retòric comú a les tres sarabandes, que evoluciona gradualment, diferenciant-les clarament: això aconsegueix avaluar aquesta dansa en el ple vigor i la màxima expressió, que la fan ser el moviment de més alta emoció de cada Partita.cat
dc.description.abstractThis final dissertation examines the sarabande dance in three of Sechs Partiten für klavier by J.S. Bach (BWV 825-830) and aims to prove them as a masterpiece of music, rhetoric and poetry. The study is based on a rhetorical analysis that allows to find and interpret the oratorical-poetic structure of the literary-musical discourse in the three dances, bringing to light the most salient aspects of rhythm and ornatus. This approach allows for comparing the three sarabandes and finding a common rhetorical path, which evolves gradually, clearly differentiating them: it succeeds in making this type of dance full of force and expression, actually making it the highest and most moving movement of each Partita.eng
dc.description.abstractEsta tesis tiene como objetivo estudiar el baile de la zarabanda como una obra maestra de la música, la retórica y la poesía en tres de las Sechs Partiten für Klavier de J.S. Bach (BWV 825-830). El estudio realizado es básicamente retórico: permite encontrar e interpretar la estructura oratoriopoética del discurso musical-literario en los tres bailes elegidos y también marcar los aspectos más comunes de la rítmica y del ornatus. El enfoque permite observar, con una mirada de comparación, la presencia de un camino retórico común a las tres zarabandas, que evoluciona gradualmente, diferenciándolas claramente: esto logra evaluar esta danza en su pleno vigor y su máxima expresión, que la hacen ser el movimiento de más alta emoción de cada Partita.spa
dc.format.extent114 p.cat
dc.language.isoitacat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.otherTFM MIMA
dc.titleLa retorica delle sarabandes: ricerca retorica nelle prime tre sarabandes delle Sechs Partiten für klavier di J. S. Bachcat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacSarabandes--Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacBach, Johann Sebastian, 1685-1750. Partites, clavecí, BWV 825-830
dc.subject.lemacRetòrica
dc.subject.lemacMúsica ballable


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

info:eu-repo/semantics/openAccess
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/