Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorLópez Cano, Rubén, 1966-
dc.contributorUniversitat Autònoma de Barcelona
dc.contributor.authorColonna, Valentina
dc.date.accessioned2015-02-18T16:11:01Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:22:00Z
dc.date.available2015-02-18T16:11:01Z
dc.date.available2025-03-14T11:22:00Z
dc.date.created2014-06
dc.date.issued2015-02-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7197
dc.descriptionEl treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
dc.description.abstractAquesta tesi té com a objectiu estudiar el ball de la sarabanda com una obra mestra de la música, la retòrica i la poesia a tres de les Sechs Partiten für Klavier de J. S. Bach (BWV 825-830). L'estudi realitzat és bàsicament retòric: permet trobar i interpretar l'estructura oratori-poètica del discurs musical-literari als tres balls escollits i també marcar els aspectes més comuns de la rítmica i de l'ornamentació. L'enfocament permet observar, amb una mirada de comparació, la presència d'un camí retòric comú a les tres sarabandes, que evoluciona gradualment, diferenciant-les clarament: això permet avaluar aquesta dansa en el ple vigor i la màxima expressió, que la fan ser el moviment de més alta emoció de cada Partita.cat
dc.description.abstractEsta tesis tiene como objetivo estudiar el baile de la zarabanda como una obra maestra de la música, la retórica y la poesía en tres de las Sechs Partiten für Klavier de J. S. Bach (BWV 825-830). El estudio realizado es básicamente retórico: permite encontrar e interpretar la estructura oratorio-poética del discurso musical-literario en los tres bailes elegidos y también marcar los aspectos más comunes de la rítmica y del ornamentación. El enfoque permite observar, con una mirada de comparación, la presencia de un camino retórico común a las tres zarabandas, que evoluciona gradualmente, diferenciándolas claramente: esto permite evaluar esta danza en su pleno vigor y su máxima expresión, que la hacen ser el movimiento de más alta emoción de cada Partita.spa
dc.description.abstractThis final dissertation examines the sarabande dance in three of the Sechs Partiten für Klavier by J. S. Bach (BWV 825-830) and aims to demonstrate them as masterpieces of music, rhetoric, and poetry. The study is based on a rhetorical analysis that allows one to find and interpret the oratorical-poetic structure of the literary-musical discourse in the three dances, bringing to light the most salient aspects of rhythm and ornamentation. This approach allows for a comparison of the three sarabandes and the identification of a common rhetorical path, which evolves gradually, clearly differentiating them: it succeeds in making this type of dance full of force and expression, thus establishing it as the highest and most moving movement of each Partita.eng
dc.format.extent114 p.cat
dc.language.isoitacat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
dc.subject.otherTFM MIMA
dc.titleLa retorica delle sarabandes: ricerca retorica nelle prime tre sarabandes delle Sechs Partiten für klavier di J. S. Bachcat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacSarabandes--Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacBach, Johann Sebastian, 1685-1750. Partites, clavecí, BWV 825-830
dc.subject.lemacRetòrica
dc.subject.lemacMúsica ballable


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/