La retorica delle sarabandes: ricerca retorica nelle prime tre sarabandes delle Sechs Partiten für klavier di J. S. Bach
Tipus de document
Treball fi de màster
Resum
Aquesta tesi té com a objectiu estudiar el ball de la sarabanda com una obra mestra de la música, la retòrica i la poesia a tres de les Sechs Partiten für Klavier de J.S. Bach (BWV 825-830). L'estudi realitzat és bàsicament retòric: permet trobar i interpretar l'estructura oratoripoètica del discurs musical-literari als tres balls escollits i també marcar els aspectes més comuns de la rítmica i de l'ornatus. L'enfocament permet observar, amb una mirada de comparació, la presència d'un camí retòric comú a les tres sarabandes, que evoluciona gradualment, diferenciant-les clarament: això aconsegueix avaluar aquesta dansa en el ple vigor i la màxima expressió, que la fan ser el moviment de més alta emoció de cada Partita.Resumen
Esta tesis tiene como objetivo estudiar el baile de la zarabanda como una obra maestra de la música, la retórica y la poesía en tres de las Sechs Partiten für Klavier de J.S. Bach (BWV 825-830). El estudio realizado es básicamente retórico: permite encontrar e interpretar la estructura oratoriopoética del discurso musical-literario en los tres bailes elegidos y también marcar los aspectos más comunes de la rítmica y del ornatus. El enfoque permite observar, con una mirada de comparación, la presencia de un camino retórico común a las tres zarabandas, que evoluciona gradualmente, diferenciándolas claramente: esto logra evaluar esta danza en su pleno vigor y su máxima expresión, que la hacen ser el movimiento de más alta emoción de cada Partita.Abstract
This final dissertation examines the sarabande dance in three of Sechs Partiten für klavier by J.S. Bach (BWV 825-830) and aims to prove them as a masterpiece of music, rhetoric and poetry. The study is based on a rhetorical analysis that allows to find and interpret the oratorical-poetic structure of the literary-musical discourse in the three dances, bringing to light the most salient aspects of rhythm and ornatus. This approach allows for comparing the three sarabandes and finding a common rhetorical path, which evolves gradually, clearly differentiating them: it succeeds in making this type of dance full of force and expression, actually making it the highest and most moving movement of each Partita.Autor/a
Col·laboradors/ores
Llengua
Italià
Data de publicació
2015-02-18Extensió
114 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Documents per descarregar
13.02Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFM [20]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Les Variacions Goldberg
Gallén Muñoz, Andreu (2011-12-21)L’Ària amb diverses variacions BWV 988, quarta part dels Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, és una obra que ha estat objecte de molts estudis. La seva extrema bellesa, el sobrenom amb què avui la ...The Aria with diverse Variations BWV 988, the fourth part of Clavier-übung, by Johann Sebastian Bach, is a piece thath has been widely studied. Factors such as its extreme beauty; the name by which it ...El Aria con diversas variaciones BWV 988, cuarta parte de los Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, es una obra que ha sido objeto de muchos estudios. Su extrema belleza, el sobrenombre con que hoy ... -
El oboe según Bach: estudio sobre la utilización del oboe en la obra de Johann Sebastian Bach
Ramírez Escudero, Daniel (2013-07-17)En aquest treball es relaten els esdeveniments que van donar peu a la relació simbiòtica entre Johann Sebastian Bach i l'oboè. És un escrit de caràcter divulgatiu per al qual es van consultar tant fonts ...In this paper we tell the events leading to the symbiotic relationship between Johann Sebastian Bach and the oboe. It is an informative essay for which both, primary and secondary sources were consulted ...En este trabajo se relatan los acontecimientos que dieron pie a la relación simbiótica entre Johann Sebastian Bach y el oboe. Es un escrito de carácter divulgativo para el cual se consultaron tanto ... -
Johann Sebastian Bach en la música de Robert Schumann : 6 Sonates i Partites per violí BWV 1001-1006
Santiago Carrillo, Andrea (2020-06)L ’acompanyament que va escriure Robert Schumann de les 6 Sonates i Partites BWV 1001-1006 per a violí de Johann Sebastian Bach porta a plantejar-se el motiu de la seva composició. Per tal ...The accompaniment that Robert Schumann wrote of the 6 Sonatas and Partitas BWV 1001 to 1006 for violin by Johann leads us to consider the reason for its composition. In order ...El acompañamiento que escribió Robert Schumann de las 6 Sonatas y Partitas BWV 1001 a 1006 para violín de Johann Sebastián Bach lleva a plantearse el motivo de su composición. ...





