Mostrar el registro sencillo del ítem
Tecnologies de so immersiu: una aplicació a la creació d'un viatge personal en tren
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Herrera Boyer, Perfecto, 1964- | |
| dc.contributor.author | Abadal Casino, Arnau | |
| dc.date.accessioned | 2020-04-23T18:21:47Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:19:56Z | |
| dc.date.available | 2020-04-23T18:21:47Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:19:56Z | |
| dc.date.created | 2019-06 | |
| dc.date.issued | 2019-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7170 | |
| dc.description.abstract | Les múltiples tecnologies de so immersiu que tenim avui en dia permeten la creació d'espais sonors imaginaris que s'allunyen de la realitat. A causa de les seves característiques tècniques, no són emprades rutinàriament, per la qual cosa estem més acostumats a l'escolta estèreo. Per tal de fer palès el seu potencial, en aquest treball es fa una contribució artística de so immersiu amb la creació de dues peces que representen un viatge personal en tren. Aquest objectiu requereix una recerca prèvia molt transversal que barreja diverses disciplines, com són: Tècniques d'Enregistrament i Postproducció, Fonaments d'Acústica, Escolta Crítica, Estètica i Composició Electroacústica, entre d'altres. La recerca d'obres musicals que juguen amb el so dels trens és clau per tenir una base estètica de la qual partir. Crear una metodologia pròpia a l'hora de realitzar els enregistraments dels sons ferroviaris és imprescindible, com també l'estudi dels diferents sistemes de so espacial que es troben en l'actualitat (estèreo, binaural, surround, àudio basat en objectes, sound field i Wave Field Synthesis). Tot això conforma la base sobre la qual les composicions “Dia i Nit” i “Essència”, incloses en el treball, han estat realitzades i ideades per a ser reproduïdes en un sistema d'àudio multicanal 5.1. | ca |
| dc.description.abstract | Las múltiples tecnologías de sonido inmersivo que tenemos a día de hoy permiten la creación de espacios sonoros imaginarios que se alejan de la realidad. Debido a que sus características técnicas no son empleadas rutinariamente, estamos más acostumbrados a la escucha estéreo. Con el fin de hacer patente su potencial, en este trabajo se realiza una contribución artística de sonido inmersivo con la creación de dos piezas que representan un viaje personal en tren. Este objetivo requiere una búsqueda previa muy transversal que mezcla diversas disciplinas, tales como: Técnicas de Grabación y Postproducción, Fundamentos de Acústica, Escucha Crítica, Estética y Composición Electroacústica, entre otras. La búsqueda de obras musicales que juegan con el sonido de los trenes será clave para tener una base estética de la cual partir. Crear una metodología propia a la hora de realizar las grabaciones de los sonidos ferroviarios será imprescindible, así como el estudio de los diferentes sistemas de sonido espacial que encontramos actualmente (estéreo, binaural, surround, audio basado en objetos, sound field y Wave Field Synthesis). Todo esto conformará la base sobre la cual las composiciones “Dia i Nit” y “Essència”, incluidas en el trabajo, han sido realizadas e ideadas para reproducirse en un sistema de audio multicanal 5.1. | spa |
| dc.description.abstract | The multiple immersive sound technologies that we have today allow us to create imaginary sound spaces that move away from reality. Because their characteristics are not routinely employed, we are more accustomed to stereo listening. In order to demonstrate their potential, this project presents an artistic contribution of immersive sound with the creation of two pieces that represent a personal trip by train. This objective requires highly interdisciplinary research that combines several disciplines, such as Recording and Post-Production Techniques, Acoustic Foundations, Critical Listening, Aesthetics, and Electroacoustic Composition, among others. Researching musical pieces that incorporate the sound of trains is key to establishing the aesthetic foundation from which to start. It is necessary to develop our own methodology for recording railway sounds, as well as to study the different spatial audio systems currently available (stereo, binaural, surround, object-based audio, sound field, and Wave Field Synthesis). All of this forms the basis on which the compositions “Dia i Nit” and “Essència”, included in this project, were realized and designed to be reproduced on a 5.1 multi-channel audio system. | eng |
| dc.format.extent | 72 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Sonologia | |
| dc.title | Tecnologies de so immersiu: una aplicació a la creació d'un viatge personal en tren | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Ambients acústics (Música) | |
| dc.subject.lemac | So--Enregistrament i reproducció | |
| dc.subject.lemac | Ferrocarrils |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





