Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorHerrera Boyer, Perfecto, 1964-
dc.contributor.authorAbadal Casino, Arnau
dc.date.accessioned2020-04-23T18:21:47Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:19:56Z
dc.date.available2020-04-23T18:21:47Z
dc.date.available2025-03-14T11:19:56Z
dc.date.created2019-06
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7170
dc.description.abstractLes múltiples tecnologies de so immersiu que tenim a dia d'avui permeten la creació d'espais sonors imaginaris que s'allunyen de la realitat. Degut a les seves característiques tècniques no són emprades rutinàriament, per la qual cosa estem més acostumats a l'escolta estèreo. Per tal de fer palès el seu potencial, en aquest treball es fa una contribució artística de so immersiu amb la creació de dues peces que representen un viatge personal en tren. Aquest objectiu requereix una recerca prèvia molt transversal que barreja diverses disciplines com són: Tècniques d'Enregistrament i Postproducció, Fonaments d'Acústica, Escolta Crítica, Estètica, i Composició Electroacústica, entre d'altres. La recerca d'obres musicals que juguen amb el so dels trens és clau per tenir una base estètica de la qual partir. Crear una metodologia pròpia a l'hora de realitzar els enregistraments dels sons ferroviaris és imprescindible, com també l'estudi dels diferents sistemes de so espacial que es troben a l'actualitat (estèreo, binaural, surround, àudio basat en objectes, sound field i Wave Field Synthesis). Tot això conforma la base sobre la qual les composicions “Dia i Nit” i “Essència”, incloses al treball, han estat realitzades i ideades per a reproduir-se en un sistema d'àudio multicanal 5.1.cat
dc.description.abstractLas múltiples tecnologías de sonido inmersivo que tenemos a día de hoy permiten la creación de espacios sonoros imaginarios que se alejan de la realidad. Debido a que sus características técnicas no son empleadas ru nariamente, estamos más acostumbrados a la escucha estéreo. Con el fin de hacer patente su potencial, en este trabajo se hace una contribución artística de sonido inmersivo con la creación de dos piezas que representan un viaje personal en tren. Este objetivo requiere una búsqueda previa muy transversal que mezcla diversas disciplinas tales como: Técnicas de Grabación y Postproducción, Fundamentos de Acústica, Escucha Crítica, Estética, y Composición Electroacústica, entre otras. La búsqueda de obras musicales que juegan con el sonido de los trenes será clave para tener una base estética de la cual partir. Crear una metodología propia a la hora de realizar las grabaciones de los sonidos ferroviarios será imprescindible, como también el estudio de los diferentes sistemas de sonido espacial que encontramos actualmente (estéreo, binaural, surround, audio basado en objetos, sound field, y Wave Field Synthesis). Todo esto conformará la base sobre la cual las composiciones “Dia i Nit” y “Essència”, incluidas en el trabajo, han estado realizadas y ideadas para reproducirse en un sistema de audio multicanal 5.1.spa
dc.description.abstractThe multiple immersive sound technologies that we enjoy nowadays allow us to create imaginary sound spaces that move away from reality. Because of their characteristics are not routinely employed, we are more used to the stereo listening. In order to show its potential, in this project an artistic contribution of immersive sound is made with the creation of two pieces that represent a personal trip by train. This objective requires a very transversal research that mixes several disciplines such as: Recording and Post-Production Techniques, Acoustic Foundations, Critical Listening, Aesthetics, and Electroacoustic Composition, among others. The research of musical pieces involving the sound of trains will be the key for having the aesthetic base from which to start. We will need the creation of our own methodology when making recordings of railway sounds, as well as the study of the diferent spatial audio systems that we currently have (stereo, binaural, surround, object based audio, sound field, and Wave Field Synthesis). All this will form the basis on which the compositions “Dia i Nit” and “Essència”, included in this project, have been realized and devised for reproducing in a 5.1 multi-channel audio system.eng
dc.format.extent72 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleTecnologies de so immersiu : una aplicació a la creació d'un viatge personal en trencat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacAmbients acústics (Música)
dc.subject.lemacSo -- Enregistrament i reproducció
dc.subject.lemacFerrocarrils


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/