Sonorització d'una Big Band
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
La sonorització de grans conjunts és un camp artístic que depèn de les capacitats professionals del tècnic. Una persona que ha de controlar els recursos tecnològics que es disposen per reforçar el que s'està transmetent a l'escenari. Aquesta feina consisteix a ser un músic més del conjunt. Tots els estudiants d’interpretació de l’Esmuc tenen l’oportunitat de participar en un gran conjunt, ja sigui l’orquestra, la big band, la cobla, la banda o el conjunt de música antiga. La meva proposta és poder participar en una gran formació musical però des del punt de vista de la sonologia; aplicar els coneixements ensenyats a l’escola aportant, en aquest cas, a la big band no el nivell instrumental, però sí la capacitat tècnica per fer sonar un conjunt instrumental de gran format. No es tracta de fer una pràctica que serveixi com a pràctica final o com a culminació d’un període d’estudi, sinó com a punt de partida d’un ofici.Resumen
La sonorización de grandes conjuntos es un campo artístico que depende de las capacidades profesionales del técnico. Se trata de una persona que tiene que controlar las tecnologías que se disponen para reforzar lo que se está transmitiendo en el escenario. Esta labor implica ser un músico más del conjunto. Todos los estudiantes de interpretación de la Esmuc tienen la oportunidad de participar en un gran conjunto, ya sea la orquesta, la big band, la cobla, la banda o el conjunto de música antigua. Mi propuesta es poder participar en una gran formación musical pero desde el punto de vista de la sonología; aplicar los conocimientos enseñados en la escuela aportando, en este caso a la big band, no el nivel instrumental, sino la capacidad técnica para hacer sonar un conjunto instrumental de gran formato. No se trata de hacer una práctica que sirva como práctica final de la culminación de un periodo de estudio, sino como punto de partida de un oficio.Abstract
The live sound mixing of big ensembles is an artistic field that depends on the mixer’s professional capacities. It involves someone who has to control the available technological resources in order to reinforce what is happening on stage. This job consists of being another musician in the group. All of Esmuc's interpretation students have the chance to participate in large ensembles, such as the orchestra, the big band, the cobla, the band, or the early music ensemble. My proposal is to be able to participate in a big music group but from the sonological point of view; to apply the knowledge I acquired at Esmuc, providing, in this case for the Big Band, not the instrumental level but the technical skills to make a large ensemble sound excellent. It's not about practicing what I learned to finish my studies, but rather an opportunity to establish a starting point in my profession.Author
Language
Catalan
Publication date
2015-07-14Extension
80 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
5.886Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Tecnologies de so immersiu: una aplicació a la creació d'un viatge personal en tren
Abadal Casino, Arnau (2019-06)Les múltiples tecnologies de so immersiu que tenim avui en dia permeten la creació d'espais sonors imaginaris que s'allunyen de la realitat. A causa de les seves característiques tècniques, no són ...Las múltiples tecnologías de sonido inmersivo que tenemos a día de hoy permiten la creación de espacios sonoros imaginarios que se alejan de la realidad. Debido a que sus características técnicas no son ...The multiple immersive sound technologies that we have today allow us to create imaginary sound spaces that move away from reality. Because their characteristics are not routinely employed, we are more ... -
Animal sound: què se sent quan s’és una cabra?
Figueres Volart, Eduard (2015-07-07)Aquest projecte treballa sobre la possibilitat d'aplicar tècniques d'enregistrament binaural en animals, en concret, en una cabra domèstica. Mitjançant uns micròfons col·locats dins les seves orelles i ...Este proyecto trabaja sobre la posibilidad de aplicar técnicas de grabación binaural en animales, en concreto, en una cabra doméstica. A través de micrófonos colocados en sus orejas y una pequeña cámara ...This project works on the possibility of using binaural recording techniques on animals, in particular, on a domestic goat. With microphones placed inside its ears and a small video camera mounted on ... -
Sons empàtics: una aproximació a la complementarietat de les característiques sonores
Bosch Molina, Emili (2018-06)Aquesta recerca ha tingut com a punt de partida la fundamentació de categories pràctiques a partir d’anàlisis qualitatives de sons, que puguin ser d’utilitat en la seva aplicació en la composició. Al ...Esta investigación ha tenido como punto de partida la elaboración de categorías prácticas a partir de análisis cualitativos de sonidos, que pudieran ser de utilidad en su aplicación en la composición. ...The starting point of this research has been the elaboration of practical categories through qualitative analyses of sounds, which can be useful for application in composition. At the same time, different ...




