. Obre en una nova finestra.Logo gencat
Menú
  • Imatge usuariLog in. Obre en una nova finestra.
  • Imatge menúContact Us
  • Menú idioma Idioma: enfletxa cap avallfletxa cap avall
    • Castellano
    • Català
Cercador

RDE - Repository of Ministry of Education and Vocational Training

  • Home
  • About the repository
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

|RDE - Repository of Ministry of Education and Vocational Training

Imatge capçalera
  • Home 
  • Escola Superior de Música de Catalunya 
  • ESM sèrie - TFG 
  • View Item 

View Item 

  • Share on Twitter
  • Share on Facebook
  • Share on Telegram
  • Share on WhatsApp
  • Print
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Producció d'un disc de música electrònica


< Previous
Next >
 


URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/7159
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Aquest projecte final explica algunes tècniques de producció relacionades amb la música electrònica, que també són aplicables a la música pop en general. Es descriuen els processos realitzats en dues parts, que parteixen de la producció de dos singles, “Stars” i “Never mind”. En la descripció del primer single s'hi expliquen tots els processos relacionats amb la coproducció i la mescla d'una cançó de música electrònica, explorant-ne les possibilitats tant en l’àmbit tècnic com en l’àmbit artístic. El segon single, de composició pròpia i dut a terme majoritàriament a l'estudi de gravació, comprèn processos compositius a partir d'instruments virtuals i la seva posterior reinterpretació amb instruments acústics en diferents sessions de gravació, així com les tècniques utilitzades per a la seva postproducció. L'objectiu principal ha estat aprendre a definir un so propi com a productor a partir de la combinació d'elements acústics i electrònics, i també repassar algunes tècniques de producció apreses durant la meva estada a l'ESMUC. La feina com a sonòleg i compositor queda documentada amb la descripció de tots aquests processos, deixant-ne constància per a futurs treballs.

Resumen
Este proyecto final explica algunas técnicas de producción relacionadas con la música electrónica, que también son aplicables a la música pop en general. Se describen los procesos realizados en dos partes, que parten de la producción de dos singles, “Stars” y “Never Mind”. En la descripción del primer single se explican todos los procesos relacionados con la coproducción y la mezcla de una canción de música electrónica, explorando las posibilidades tanto a nivel técnico como a nivel artístico. El segundo single, de composición propia y llevado a cabo mayoritariamente en el estudio de grabación, comprende procesos compositivos a partir de instrumentos virtuales y su posterior reinterpretación con instrumentos acústicos en distintas sesiones de grabación, así como las técnicas utilizadas para su postproducción. El objetivo principal ha sido aprender a definir un sonido propio como productor a partir de la combinación de elementos acústicos y electrónicos, y también repasar algunas técnicas de producción aprendidas durante mi estancia en la ESMUC. El trabajo como sonólogo y compositor queda documentado con la descripción de todos estos procesos, dejando constancia de ello para futuros trabajos.

Abstract
This project explains some production techniques related to electronic music, which are also applicable to pop music in general. The process will be described in two parts through the production of two singles, Stars and Never Mind. In the description of the first single, all the processes related to co-production and mixing are explained, exploring all the technical and artistic possibilities. The description of the second single, self-composed and developed mainly in the recording studio, focuses on the compositional process through virtual instruments and the later reinterpretation of them with acoustic instruments in recording sessions, also stressing the techniques used for their post-production. The main goal is to learn to define a characteristic sound as a music producer, through the combination of acoustic and electronic elements, and to revisit different production techniques mainly learned during my studies at ESMUC. The work as a composer and sonologist is documented with the description of all those processes, leaving a record of them for future works.

Author
Cuxart Erruz, Miquel
Collaborators
Escola Superior de Música de Catalunya
Conangla, Ferran
Language
Catalan
Publication date
2015-07-06
Extension
87 p.
Subject (LEMAC)
Música electrònica
Enregistraments sonors--Producció i direcció
So--Enregistrament i reproducció--Tècniques digitals
Keywords
TFG Sonologia
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Show full item record

Documents to download

Thumbnail

PF Miquel Cuxart Erruz.pdf

9.162Mb

This item appears in the following Collection(s)

  • ESM sèrie - TFG [237]

Rights

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/

Related Items

Displaying related items by Title and Subject.

  • Thumbnail

    Sons empàtics: una aproximació a la complementarietat de les característiques sonores 

    Bosch Molina, Emili (2018-06)
    Aquesta recerca ha tingut com a punt de partida la fundamentació de categories pràctiques a partir d’anàlisis qualitatives de sons, que puguin ser d’utilitat en la seva aplicació en la composició. Al ...
    Esta investigación ha tenido como punto de partida la elaboración de categorías prácticas a partir de análisis cualitativos de sonidos, que pudieran ser de utilidad en su aplicación en la composición. ...
    The starting point of this research has been the elaboration of practical categories through qualitative analyses of sounds, which can be useful for application in composition. At the same time, different ...
  • Thumbnail

    En el Temazcal: estudi, enregistrament i producció d'un disc dels cants d'aquest ritual indígena 

    Moreno Eddowes, Yolanda (2018-06)
    El Treball de Fi de Grau En el Temazcal planteja dos objectius: d'una banda, comprendre de quina manera les persones practicants d'aquesta tradició indígena americana utilitzen i entenen el cant dins ...
    El Trabajo de Fin de Grado En el Temazcal plantea dos objetivos: por un lado, comprender de qué manera las personas practicantes de esta tradición indígena americana utilizan y entienden el canto dentro ...
    The Final Thesis En el Temazcal proposes two goals: the first is to understand how the people who practice this tradition use and comprehend the songs in the ritual, and the second is to carry out the ...
  • Thumbnail

    Aproximació a la producció musical: fent el “book” d’un sonòleg 

    Valls Miralles, Jan (2017-06)
    Aquest projecte final explica el procés de producció musical, des del tema gravat a veu i guitarra, a mode de demo, fins al producte final, passant per la preproducció, la creació de maquetes, la selecció ...
    Este proyecto final cuenta el proceso de producción musical, desde el tema grabado a guitarra y voz, a modo de demo, hasta el producto final, pasando por la preproducción, la creación de maquetas, la ...
    This final project explains the process of music production, beginning with the voice and guitar demo recorded and brought in by the artist until the final product, going through pre-production, demo ...

Browse

The entire repositoryBy fields & collectionsBy AuthorBy TitleBy Document typeBy SubjectBy Issue DateThis CollectionBy AuthorBy TitleBy Document typeBy SubjectBy Issue Date

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Follow Ministry of Education and Vocational Training's social networks:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de compartir
Logo generalitat
  • Legal notice
  • Accessibility
  • Cookies policy
  • Web map