El videoclip, més enllà de la comercialització
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball presenta un apropament al món del videoclip des de diferents perspectives. Posa especial atenció en el valor que aquest format pot aportar en un projecte musical: tant per la influència que pot tenir sobre l’espectador i la seva experiència de l’obra, com per la seva funció en l’estratègia artística i comunicativa. S’enfoca la dualitat entre art i producte, el rol sociològic del format analitzat i les diverses fases de creació d’un discurs audiovisual, així com les seves similituds amb l’elaboració d’un discurs verbal. Pel que fa a la metodologia, la recerca es recolza sobre lectures d’àmbits força diversos (estudis acadèmics sobre videoclips, sobre retòrica, així com reflexions sociològiques). Un cas d’estudi permet aprofundir i exemplificar les característiques posades de manifest en el marc teòric. L’aprenentatge adquirit durant la formació de l’autora en una productora audiovisual aporta una visió pràctica a la seva recerca.
El trabajo presenta una aproximación al mundo del videoclip desde distintas perspectivas. Pone especial atención en el valor que este formato puede aportar a un proyecto musical: tanto por la influencia que puede tener en el espectador y su forma de experimentar la obra, como por su función en la estrategia artística y comunicativa. Se enfoca en la dualidad entre arte y producto, el rol sociológico del formato analizado y las distintas fases de creación de un discurso audiovisual, así como sus similitudes con la elaboración de un discurso verbal. En cuanto a la metodología, el punto de partida son lecturas de ámbitos bastante diversos (estudios académicos sobre videoclips, sobre retórica, así como reflexiones sociológicas). Un caso de estudio permite profundizar y ejemplificar las características reveladas en el marco teórico. El aprendizaje adquirido durante la formación de la autora en una productora audiovisual aporta una visión práctica a la investigación.
This paper presents an approach to the world of music video from different perspectives. This work brings special attention to the value that this format can bring to a musical project: firstly, due to the influence it can have on the spectator and his experience of the work and, secondly, for its role in the artistic and communicative strategy. The focus of this paper is the duality between art and product, the sociological role of the format analyzed, and the various phases of creating an audiovisual speech, as well as its similarities with the elaboration of a verbal speech. In terms of methodology, this research is based on texts from a wide range of fields, including academic studies on music videos and on rhetoric, as well as sociological reflections. A case study allows to delve into and exemplify the characteristics revealed at the theoretical framework. The knowledge gained during the author’s internship in an audiovisual production company provides a practical insight into her research.
Author
Language
Catalan
Publication date
2022-06Extension
64 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.500Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Auxiliar de Comercialització de Productes i Logística: programes de formació i inserció "Comerç i màrqueting", PFI CM03
Departament d'Educació (2024-06) -
Comercialització de productes alimentaris: formació professional "Comerç i màrqueting", grau mitjà CFPM CM20 (2021)
Departament d'Educació (2021-07-28) -
Comercialització de Productes Alimentaris: comerç i màrqueting, grau mitjà CFPM CM20
Departament d'Educació (2024-06)