El poder de la música: un valor afegit en el creixement dels infants


Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Aquest projecte s’ha centrat a recopilar i analitzar informació, tant en l’àmbit pràctic com teòric, per avaluar l’impacte de la música com a eina de desenvolupament en els infants d’edat primerenca, de 0 a 3 anys. Mitjançant una revisió de la literatura científica i històrica, així com l’anàlisi de diversos projectes centrats en l’educació musical en aquesta edat, es pretén corroborar aquest fet. De l’anàlisi dels seus resultats, podrem evidenciar el potencial que té la música durant aquesta primera etapa de la vida i concloure que, incorporar experiències musicals en la vida quotidiana dels infants suposa una eina molt valuosa per enriquir el seu entorn i ampliar els seus recursos, i contribuir així al seu desenvolupament integral, ajudant-los a créixer optimitzant el seu potencial.Resumen
Este proyecto se ha centrado en recopilar y analizar información, tanto a nivel teórico como práctico, para evaluar el impacto de la música como herramienta de desarrollo en los niños en la primera infancia, de 0 a 3. A través de una revisión de la literatura científica e histórica, así como el análisis de varios proyectos centrados en la educación musical en esta edad, se pretende corroborar este hecho. Del análisis de sus resultados, podremos evidenciar el potencial que tiene la música durante esta primera etapa de vida y concluir que: incorporar experiencias musicales en la vida cotidiana de los niños supone una herramienta muy valiosa para enriquecer su entorno y ampliar sus recursos, contribuyendo así a su desarrollo integral y ayudándolos a crecer optimizando su potencial.Abstract
This project has focused on the collection and analysis of information, both practical and theoretical, in order to evaluate the impact of music as a tool for child development at the early ages of 0 to 3 years of age. The work aims to test this assumption after a review of the scientific and historical literature, as well as the evaluation of several projects focused on musical education at this age. From this analysis, it is concluded that music has great potential during this period and that incorporating musical experiences into children’s everyday lives is a very relevant tool that enables them to enrich their personal environment and expand their resources, thus contributing to their development and helping them achieve overall personal growth.Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2017-11-24Extensió
104 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
1.756Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
L’escolarització dels infants d’I2 a les escoles bressol públiques de tot Catalunya serà gratuïta [audiovisual]
(2022-04-29)Separar-te del teu fill o filla cada matí a l’escola bressol seguirà sent difícil, però ara no et costarà diners. A partir del curs vinent, l’escolarització dels infants d’I2 a les escoles bressol ... -
L'ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d'un nen autista
Jorquera Bornodau, Júlia (2013-07-16)L’ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d’un nen autista és un projecte que pretén donar una visió de la música com a eina per al desenvolupament del llenguatge verbal i no ...La canción como herramienta para el desarrollo del lenguaje de un niño autista es un proyecto cuyo objetivo es presentar la música como una herramienta válida para abordar el desarrollo del lenguaje ...The main goal of the project “Using Music and Singing as a Way to Enhance Language Development in Autistic Children” is to present music as a tool involved in the development of verbal and non-verbal ... -
El Canto del Búho: música como dispositivo del poder
Andrés Ruano, Celia de (2019-06)El present treball proposa indagar en l'estudi de la música com un fenomen significatiu. Pretén centrar-se a entendre-la com un discurs que genera la realitat social del context en el qual es desenvolupa. ...El presente trabajo propone indagar en el estudio de la música como un fenómeno significativo. Pretende centrarse en entenderla como un discurso que genera la realidad social del contexto en el que se ...The present work proposes to inquire into the study of music as a significant phenomenon. It aims to focus on understanding it as a discourse that generates the social reality of the context in which ...





