Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorChiantore, Luca
dc.contributor.authorSolés Carbó, Lluc
dc.date.accessioned2020-01-17T14:01:00Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:17:07Z
dc.date.available2020-01-17T14:01:00Z
dc.date.available2025-03-14T11:17:07Z
dc.date.created2019-06
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7119
dc.description.abstractAquesta recerca gira al voltant de la identificació del paper que va jugar la música en la construcció de sentit estètic durant la dècada revolucionària francesa (1789-1799). L'atenció va dirigida a obres i escrits musicals especialment rellevants per a la delimitació d'un camí que travessa diverses transformacions de l'experiència musical, vinculables, al seu temps, amb l'experiència sociopolítica en la França de finals de s. XVIII. Sempre de la mà de les arts escèniques, l'estudi que segueix reivindica el lloc de la música en la història de les idees estètiques i es pregunta, finalment, per la rellevància del projecte musical revolucionari a l'hora d'explicar la nova potencialitat idealista de l'art, característica del s. XIX.cat
dc.description.abstractEsta investigación discute el papel que jugó la música en la construcción de sentido estético durante la década revolucionaria francesa (1789-1799). La atención se dirige a obras y escritos musicales especialmente relevantes para la delimitación de un camino que atraviesa distintas transformaciones de la experiencia musical, vinculables, a su tiempo, con la experiencia sociopolítica en la Francia de finales de s. XVIII. Siempre de la mano de las artes escénicas, el estudio que sigue reivindica el lugar de la música en la historia de las ideas estéticas y se pregunta, finalmente, por la relevancia del proyecto musical revolucionario a la hora de explicar la nueva potencialidad idealista del arte, característica del s. XIX.spa
dc.description.abstractThis research explores the role music played in the generation of aesthetic coherence during the French revolutionary decade (1789-1799). Attention is devoted to musical compositions and texts that are considered to be especially relevant for the demarcation of a clear path, which goes through diverse transformations in musical experience —relatable, in due course, with socio-political experience in late eighteenthcentury France. Always hand in hand with performing arts, the following investigation asserts the place of music in the history of aesthetic ideas, and finally examines the relevance of the revolutionary musical project at the time of explaining the new idealistic potential of art, characteristic of the nineteenth century.eng
dc.format.extent115 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleDe l'Ésser Suprem a l'Alegria: música, himnes i secularització en època revolucionàriacat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacFrança--Història--1789-1799, Revolució
dc.subject.lemacMúsica--França--S. XVIII
dc.subject.lemacEstètica--S. XVIII


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/