dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Egea, Susana | |
dc.contributor.author | Bettinotti Farell, Juan Pablo | |
dc.date.accessioned | 2023-05-19T08:07:26Z | |
dc.date.accessioned | 2024-09-18T10:24:59Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:16:53Z | |
dc.date.available | 2023-05-19T08:07:26Z | |
dc.date.available | 2024-09-18T10:24:59Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:16:53Z | |
dc.date.issued | 2021-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7113 | |
dc.description.abstract | En este trabajo se estudia la espiritualidad presente en la obra para guitarra de Fernando
Sor, a través de su producción religiosa –la que se conserva hasta la actualidad– y de su música
para guitarra. Esta producción se inscribe plenamente dentro de las dinámicas de los profundos
cambios políticos y sociales de principios del s. XIX. El significado de la trascendencia en el arte
se encuentra entonces atravesado por los ideales de la Revolución Francesa y de la Ilustración; el
lenguaje musical hace su transición del clasicismo al romanticismo, y el cristianismo, como
religión organizada e imperante, experimenta la crisis de la “muerte de Dios”. Partiendo de
diferentes enfoques analíticos, se busca indagar si las opciones compositivas e interpretativas de
Sor se deben a decisiones netamente estéticas, o si responden, de alguna manera, a un vínculo con
lo espiritual y lo trascendente. | spa |
dc.description.abstract | En aquest treball s'estudia l'espiritualitat present en l'obra per a guitarra de Ferran Sor, a
través de la seva producció religiosa -la que es conserva fins a l'actualitat- i de la seva música per
a guitarra. Aquesta producció s'inscriu plenament dins de les dinàmiques dels profunds canvis
polítics i socials de principis de s. XIX. El significat de la transcendència en l'art es troba llavors
travessat pels ideals de la Revolució Francesa i de la Il·lustració; el llenguatge musical fa la seva
transició del classicisme al romanticisme, i el cristianisme, com a religió organitzada i imperant,
experimenta la crisi de la "mort de Déu". Partint de diferents enfocaments analítics, es busca
indagar si les opcions compositives i interpretatives de Sor es deuen a decisions netament
estètiques, o si responen, d'alguna manera, a un vincle amb l'espiritual i el transcendent. | cat |
dc.description.abstract | This work studies the spirituality present in Fernando Sor's work for guitar, through his
religious production –which is preserved to this day– and his music for guitar. This production is
fully part of the dynamics of the profound political and social changes of the early s. XIX. The
meaning of transcendence in art is then traversed by the ideals of the French Revolution and the
Enlightenment; musical language makes its transition from classicism to romanticism, and
Christianity, as an organized and prevailing religion, experiences the crisis of the "death of God."
Starting from different analytical approaches, it seeks to investigate whether Sor's compositional
and interpretive options are due to purely aesthetic decisions, or if they respond, in some way, to a
link with the spiritual and the transcendent. | eng |
dc.format.extent | 119 p. | cat |
dc.language.iso | spa | cat |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | Música y espiritualidad en la obra de Fernando Sor (1778-1839) : un estudio preliminar | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Sor, Ferran, 1778-1839 -- Crítica i interpretació | |
dc.subject.lemac | Guitarra, Música per a -- Anàlisi i apreciació | |
dc.subject.lemac | Espiritualitat en l'art | |
dc.subject.lemac | Música sacra -- S. XIX | |